«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد

در مراسمی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، علیرضا قراگوزلو از هنرمندان رشته گرافیک به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان قم معرفی و تجلیل شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
شناسه : 83987 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، آیین گرامی‌داشت چهره سال انقلاب اسلامی در استان قم با معرفی و تجلیل از علیرضا قراگوزلو با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، اساتید و هنرمندان شناخته شده استان برگزار شد.

تصاویر/ آیین تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم

*ایران کانون هنر انقلاب و مقاومت

در ابتدای این مراسم که با اجرای سید محمدجواد شرافت همراه بود و پس از پخش ویدئو کلیپی با موضوع هفته هنر انقلاب اسلامی، مسعود نجابتی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ کشور در سخنانی به فضای هنر انقلاب و مقاومت پرداخت و گفت: خارج از ایران و حتی در کشورهایی که فضای مقاومت اسلامی حکمفرماست، فضای کار هنری بسیار متفاوت است. مثلاً در یکی از جشنواره‌های بین‌المللی با موضوع فلسطین داوران حاضر آثاری خنثی و خالی از پیام مستقیم را انتخاب ‌کردند که من مخالف کردم. حقیقت این است که فضای فرهنگی و سیاسی در خارج از ایران در حوزه مقاومت و مسائل مرتبط با فلسطین بسیار بسته و خنثی است و آنها ملاحظاتی دارند که ما در ایران نداریم.

وی در خصوص رویداد بین‌المللی «انتقام در راه است» که در شهر دمشق سوریه برگزار شد گفت: محل اکران آثار هنرمندان حاضر در کنسولگری ایران در شهر دمشق بود که روز دوم این نمایشگاه حمله رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد. البته هم‌زمان با این رویداد در اردوگاه فلسطینی یرموک موکب هنری برپا شد که فضا و حال و هوای بسیار خوبی داشت.

تصاویر/ آیین تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم

*رسالت سنگین هنرمندان انقلابی 

در ادامه و پس از پخش ویدئو کلیپی از آثار علیرضا قراگوزلو چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ استان قم، وی در گفت‌وگو با سید محمدجواد شرافت از علاقه و ورودش به رشته گرافیک و فعالیت‌هایش در این عرصه گفت.

وی به خاطرات خود از جبهه‌های دوران مقدس اشاره کرد و گفت: در سن ۱۴ سالگی در جبهه‌های جنگ تحمیلی حاضر شدم و از ترس اینکه دوباره اجازه حضور در منطقه را به من ندهند مرخصی نمی‌رفتم.

قراگوزلو در پایان سخنانش متذکر شد: تقابل اصلی میان حق و باطل هنوز مانده است و در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش هنرمندان است.

تصاویر/ آیین تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم

پایان‌بخش این مراسم تجلیل از این هنرمند فعال در عرصه هنر انقلاب اسلامی بود که با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم،‌ مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مسعود نجابتی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، حجت‌الاسلام حسن محمودی، هادی گل‌محمدی، محمد مهدی نوری و محسن مقدادی برگزار شد.

تصاویر/ آیین تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم

تصاویر/ آیین تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم

تصاویر/ آیین تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم

*گزارش تصویری تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم را در «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
جانمایی سه ایستگاه متروی قم در منطقه یک/ خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم احداث می‌شود
تشریح جزئیات بودجه عمرانی شهر قم در سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.