صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی به مساحت ۵۰ هزار و ۶۴۴ مترمربع در سال گذشته خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ قم
شناسه : 83980 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رضا حسینی با اشاره به صدور پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم، اظهار کرد: وضعیت صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ با توجه به تراکم بالای جمعیتی که در این منطقه داریم آمار خوبی است، اما یک مشکل اساسی در این موضوع نوع اسناد مالکیت است.

به گفته وی، در این منطقه نوع اسناد بیشتر مشاعی است و معارضانی برای بعضی زمین‌ها به وجود می‌آید که این موضوع حجم مسئولیت حقوق در حوزه پروانه ساختمانی را افزایش می‌دهد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: به طور کلی روند صدور پروانه ساختمانی در این منطقه به دلیل سختی کنترل اسناد و مدارک بار سنگینی برای مدیریت منطقه دارد، اما سال ۱۴۰۲ با وجود همه مشکلات ۲۲۴ فقره صدور پروانه و در مجموع طی ۱۲ ماه گذشته مساحت صدور پروانه ساختمانی، ۵۰ هزار و ۶۴۴ مترمربع بوده است.

وی با بیان اینکه از این میان ۸۲۴ واحد مسکونی، ۱۱۱ واحد تجاری، ۲۴ واحد آموزشی و در مجموع ۲۲۴ مورد پروانه برای ۶۵۶ سقف صادر شد ابراز کرد: بیشترین آمار صدور پروانه در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند بود.

اقبال خوب مردم منطقه ۲ برای بازسازی بافت فرسوده

حسینی با تأکید بر اینکه در موضوع بافت فرسوده با توجه به امتیازات و تشویق‌هایی که وجود دارد، اقبال خوبی برای بازسازی این بافت وجود دارد و در حال انجام است تصریح کرد: ما به دنبال افزایش تملک‌های خدماتی مثل فضای سبز هستیم و اقداماتی در حوزه تسهیلگری بافت فرسوده را شروع کردیم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام منطقه دو در بحث بافت فرسوده، تملک فضای سبز است، گفت: از اقدامات خوبی که می‌توان انجام داد این است که پلاک‌های ریزدانه که در بافت فرسوده است با اعمال امتیاز و تشویق‌های مردم تجمیع شود و شوارع به سطح استاندارد برسد تا خود مردم بهتر از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.