تدوین ضوابط ساخت قبور در آرامستان بهشت معصومه

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به تدوین ضوابط ساخت قبور در آرامستان بهشت معصومه، گفت: در ابتدا تعهدی از صاحبان عزا گرفته می‌شود در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان باشد، بر روی سنگ‌قبر چه متنی نوشته و مراسم چگونه برگزار شود اما در عین حال رعایت این نکات نیاز به فرهنگ‌سازی و نظارت داشته و تعامل با خانواده‌های داغ‌دیده حساسیت‌های خاص خود را دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین ضوابط ساخت قبور در آرامستان بهشت معصومه
شناسه : 83924 | انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به نحوه سرویس‌دهی انتقال متوفیان اظهار کرد: شش آمبولانس بیرون شهری به تمام نقاط کشور تا نقاط مرزی و ۱۰ خودرو به انتقالات درون‌شهری می‌پردازند.

وی افزود: یک دستگاه آمبولانس گروهی که بیش از ۲۰ مورد انتقال را می‌تواند انجام دهد نیز در دوران کرونا خریداری شد و در اختیار بهشت معصومه(س) قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، وجود اجساد مجهول‌الهویه را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از انتقال اجساد مجهول‌الهویه به مقام قضائی اطلاع می‌دهیم و مقام قضائی برای پیدا کردن بستگان متوفی اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در صورت پیدا نشدن بستگان، پزشکی قانونی DNA متوفی را برداشته و به شهرداری برای دفن اطلاع می‌دهد و سپس محل دفن به اطلاع مقام قضائی می‌رسد.

وی با اشاره به بروز انتقاداتی درباره برخی از احجام به‌کاررفته در آرامستان بهشت معصومه(س) و برخی مقابر خاص اضافه کرد: در این زمینه وظیفه ما تدوین ضوابط و اعلام آن به مراجعه‌کنندگان است.

موسوی نیارکی در توضیح روند تعامل با مراجعان در این زمینه گفت: در ابتدا تعهدی از صاحبان عزا گرفته می‌شود در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان است، بر روی سنگ‌قبر چه چیزهایی نوشته و مراسم چگونه برگزار شود.

وی با بیان اینکه رعایت این نکات نیاز به فرهنگ‌سازی و نظارت دارد افزود: تعامل با خانواده‌های داغ‌دیده حساسیت‌های خاص خود را دارد.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.