اجرای پروژه‌های شهری قم نیازمند همکاری عملی است

شهردار قم گفت: اجرای بعضی پروژه‌های شهری نیازمند همراهی دستگاه‌های همکار در میدان عمل است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای پروژه‌های شهری قم نیازمند همکاری عملی است
شناسه : 83813 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با فرماندار قم، با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از پروژه‌ها به‌تنهایی به زیر بار آن‌ها رفته است، اظهار داشت: برای پیشبرد طرح‌ها نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم در کنار تسریع، شاهد کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های شهید کاظمی و سامان سازان با توجه به مشکلات حقوقی در هیئت تسویه قرار دارد، ابراز کرد: شهرداری در سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف این پروژه‌ها انجام داده که امیدواریم بتوانیم امسال وضعیت آن‌ها را مشخص کنیم.

شهردار قم قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این قانون، هزینه‌های جابجایی و انتقال تأسیسات با دستگاه‌های خدمات رسان است، ولی شهرداری با توجه به مشکلات آن‌ها نمی‌تواند بیشتر از حدی برای جابجایی تأسیسات صبر کند و خود مجبور به این کار خواهد بود.

سقائیان نژاد ایجاد فضای ناامیدی و حواشی پیرامون شهرداری را سبب تلف شدن انرژی برای فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده دانست و افزود: این اختلاف تنها سبب گرفتن سرمایه اجتماعی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین شهروندان و مردم می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری، اذعان کرد: شهرداری در این راستا وظیفه تولید رضایتمندی برای شهروندان و خدمات‌رسانی مختلف در حوزه‌های آسفالت، حمل‌ونقل عمومی، محیط‌زیست، عمرانی، شهرسازی و … را دارد.

شهردار قم با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری و پمپاژ افکار منفی در بین شهروندان، تصریح کرد: وقتی وحدت و همراهی نباشد، مشارکت مردمی نیز دچار مشکل می‌شود و لذا بخش دوم شعار سال کمرنگ‌تر محقق می‌شود.

سقائیان نژاد عنوان کرد: ما در عمل نیازمند هماهنگی هستیم و با آنکه با بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها، همکاری و انسجام داریم ولی برای پیشبرد برخی پروژه‌ها نیازمند همراهی بیشتر هستیم.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.