چرا «دختر شیطان» در قم اکران نشد؟

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درباره حواشی ایجاد شده در خصوص اکران‌نشدن فیلم «دختر شیطان» در قم توضیحاتی ارائه کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چرا «دختر شیطان» در قم اکران نشد؟
شناسه : 8350 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵   پرینت

کاظم رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با حواشی ایجاد شده در خصوص اکران نشدن فیلم «دختر شیطان» در قم، گفت: با توجه به آخرین بخشنامه ارسالی سازمان سینمایی در خصوص اکران فیلم ها در استان ها، مقرر شد که پروانه نمایش از طریق اتوماسیون اداری به مراکز استان ها ارسال شود و سپس سینماداران، قرارداد خود را با دفاتر پخش منعقد کرده و در اداره کل ارشاد ثبت کنند و مجوز اکران در استان بگیرند.

وی تصریح کرد: در خصوص فیلم «دختر شیطان» تاکنون نه مجوز نمایش از سوی سازمان سینمایی ارسال شده و نه تقاضایی برای اکران این فیلم در قم از سوی سینماداران ثبت شده است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در خصوص شایعه دیگری مبنی بر توقیف فیلم «دختر شیطان» در قم، اظهار کرد: اصلاً این فیلم اکران نشده که بخواهد از پرده اکران پایین بیاید و این موضوع یک شیطنت رسانه‌ای بود.

رضوانی افزود: علاوه بر روند اداری تشریح شده، اگر هر فیلمی در منافات با فضای فرهنگی شهر قم باشد، اداره کل ارشاد از طریق مجاری قانونی پیگیری می کند و در صورتی که به صلاح استان نباشد، به طور رسمی اعلام می شود که آن فیلم اکران نمی شود اما درباره فیلم «دختر شیطان» اصلاً هیچ اتفاق اداری و تقاضایی ثبت نشده که بخواهد درباره آن تصمیم گیری شود.

خاطرنشان می شود از آغاز نمایش فیلم‌های اکران عید فطر، فیلم‌های «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم» در سینماهای قم در حال اکران است. 

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.