اجرای ۱۰۰ پروژه در منطقه ۵ قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: حدود یکصد پروژه که بخشی از آن مرتبط با برگزاری مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران بود، از سوی شهرداری منطقه در سال ۱۴۰۲ اجرایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۱۰۰ پروژه در منطقه ۵ قم
شناسه : 83140 | انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی، در گفت‌وگویی با تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: منطقه پنج به لحاظ برخورداری از موضوعات مختلف فرهنگی، اقتصادی و .. ازجمله مجاورت با مسجد مقدس جمکران و وجود بازارچه تولیدی‌ها از تنوع بسیار بالایی در ارائه خدمات شهروندی برخورداراست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تقریباً ۲۵۰ میلیارد تومان عملکرد اقدامات عمرانی این منطقه شهرداری بود که در این خصوص، حدود ۱۰۰ پروژه به سرانجام رسید، افزود: بخشی از این‌ها با برگزاری مراسم نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران مرتبط بود که شامل توسعه معابر، ایمن‌سازی ترافیک، اصلاح هندسی، اقدامات ترافیکی، آسفالت معابر، تعمیر روشنایی معابر منتهی به مسجد، بازگشایی زیرگذر، تعمیر سرویس بهداشتی، توسعه بوستان‌ها و بهسازی عبور و مرور شهری و سایر موارد می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه پیاده‌روسازی خیابان شهیدان کلهری، شهید کبیری و قائم نیز ازجمله پروژه‌های سنگین در منطقه ۵ شهرداری بود که تقریباً ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد، ادامه داد: اصلاح هندسی برخی معابر بخش مهمی از پروژه‌ها عمرانی منطقه بود که در راستای خدمات شهری صورت گرفت؛ بخشی هم شامل توسعه بوستان حاشیه‌ای کمربند امام علی(ع) است که در حال انجام است.

وی وضعیت شهرسازی منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این منطقه تقریباً ۳۰۰ تا ۳۵۰ پروانه و سه برابر آن عدم خلافی و حدود ۱۵۰ پایان کار صادر کردیم و در اختیار شهروندان قرار دادیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه منطقه ۵ جزو مناطق درحال توسعه است و بسیاری از منازل و مکان‌ها نوساز هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از ساختمان‌های قدیمی پایان کار نگرفته‌اند که ۴۰۰ مورد اخطار صادر شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان آسفالت و زیرسازی معابر شهری انجام‌شده که مهم‌ترین بخش آن، باند کندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) و معابر اصلی شهر با اولویت معابر خاکی بود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به وجود ۳۲ بوستان در سطح این منطقه تصریح کرد: بخشی از این بوستان‌ها که دارای قدمت بیشتری هستند مثل بوستان اطلس، آزادگان، میخک و ..، نیاز به بهسازی دارند که در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه سرانه فعلی فضای سبز و بوستان در منطقه ۶ مترمربع است، عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان صرف بازسازی بوستان‌ها شد و بخشی مهم نیز در سال جدید صورت خواهد گرفت و در راستای توسعه بوستان‌ها و فضای سبز نیز برای برخی اراضی در حال توافق هستیم.

رحیمی با اشاره به هزینه‌های خدمات شهری در بخش نگهداری و توسعه بوستان‌ها و مدیریت پسماند، گفت: در بخش مدیریت پسماند روزهای تعطیل حدود ۷۰ تا ۸۰ تن و روزهای عادی حدود ۵۰ تا ۶۰ تن جمع‌آوری زباله در منطقه داریم و بالای ۲ میلیون مترمربع رفت‌وروب انجام می‌شود تا فضای دل‌چسبی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اقدامات در راستای تأمین ایمنی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در بخش ساخت‌وساز و معابر، ایمن‌سازی با خط‌کشی، نصب تابلوهای ایمنی، کاهنده سرعت و اصلاح هندسی و نیز در بحث تأسیسات شهری اقداماتی صورت گرفته و در کل مهم‌ترین هدف ما کسب رضایت شهروندان است؛ اما بعضی قوانین و مقررات سبب می‌شود که برای کسب رضایت کامل شهروندان به‌صورت بلندمدت برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اینکه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۱۰۵ پروژه شهری پیش‌بینی‌شده که مهم‌ترین شاخصه، پروژه‌های محله محور است و طی بازدیدهایی که با هماهنگی معتمدین و مساجد از کوچه‌ها، معابر و …داشتیم، آن‌ها را در اولویت قرار دادیم؛ در کنار آن‌ها چندین پروژه کلان هم داریم ازجمله تملک بلوار شهید کبیری، احداث زیرگذر، پروژه‌های ترافیکی و .. که در سال جدید عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رحیمی ابراز کرد: در حوزه میدان و آمار و ارائه خدمات شهری، نیازمندی‌های کوتاه‌مدت شهروندان را جامه عمل پوشاندیم و برای نیازهای بلندمدت برنامه‌ریزی کردیم و در کل، با همدلی، همکاری و تلاش تمامی همکاران شهرداری منطقه ۵ بالای ۹۵ درصد نمره را کسب نمودیم.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.