استقبال از «شه سوار» در دومین شب جشنواره فیلم فجر در قم

دومین شب چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در حالی به پایان رسید که مخاطبان «شه سوار» از تماشای این فیلم رضایت داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال از «شه سوار» در دومین شب جشنواره فیلم فجر در قم
شناسه : 81056 | انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دومین شب چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم با اکران شش فیلم سینمایی «آغوش باز»، «آپاراتچی»، «نبودنت»، «دروغ‌های زیبا»، «شه سوار» و «بهشت تبهکاران» همراه بود.

سینما تربیت در اولین سانس خود پذیرای تماشاگران پر شور فیلم «شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی بود و تمام صندلی‌های سالن اصلی و بخشی از بالکن این سینما به فروش رسید.

نمازی که دو سال قبل با «شادروان» در جشنواره حضور داشت، یک بار دیگر فیلمی در همان حال‌وهوا روانه جشنواره کرده و به نوعی می‌توان «شه سوار» را تکرار «شادروان» دانست، با این تفاوت که «شادروان» یک پایان غم‌انگیز داشت که برای مخاطبان کمدی‌های اجتماعی غیرمنتظره بود اما حسین نمازی در «شه ‌سوار» این را تکرار نکرده و تماشاگران فیلمش را با رضایت به خانه بدرقه می‌کند.

دومین فیلمی که در سینما تربیت به روی پرده رفت، «نبودنت» ساخته کاوه سجادی حسینی بود که نه تماشاگر زیادی داشت و نه مورد استقبال مخاطب قرار گرفت.

اما در سینما ونوس، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در سانس اول به تماشای فیلم‌ «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر نشستند. فیلمی که دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را در حال‌وهوای دهه شصت و وضعیت مبهم سینما در آن سال‌ها به تصویر کشیده و اتکای آن بر موقعیت‌های کمدی گذاشته شده و می‌تواند خنده را بر لب مخاطب بنشاند و در مجموع فیلمی مفرح در جذب تماشاگر است.

در سانس دوم سینما ونوس برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، «آغوش باز» بهروز شعیبی به نمایش درآمد که فیلمی متفاوت از فضای آثار پیشین این فیلمساز بود و با واکنش‌های متفاوت روبه‌رو شد.

بعضی این فیلم را در حد و اندازه نام بهروز شعیبی نمی‌دانستند و انتظار نداشتند از فیلمسازی که ساخت آثاری نظیر «پرده‌نشین» را در کارنامه دارد، فیلمی با حال و هوای موسیقی پاپ ببینند اما عده‌ای دیگر، رویکرد و محتوای اصلی این فیلم یعنی خانواده‌محوری را نقطه قوت آن می‌دانستند.

شعیبی در «آغوش باز»، فیلمی با محوریت تقویت بنیان‌های خانواده را در بستری عام ‌پسند ساخته و پایان طرب‌انگیزی دارد و احتمالا گیشه فروش خوبی در اکران عمومی داشته باشد.

اما در پردیس سینمایی بازار شهر، ابتدا «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم به روی پرده رفت که مورد استقبال مخاطب قرار نگرفت و در دومین سانس نیز «بهشت تبهکاران» مسعود جعفری جوزانی به نمایش درآمد که آن را در حد و اندازه نام این فیلمساز کهنه‌کار نمی‌دانستند.

خاطرنشان می‌شود فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ به نمایش درمی‌آید.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
جانمایی سه ایستگاه متروی قم در منطقه یک/ خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم احداث می‌شود
تشریح جزئیات بودجه عمرانی شهر قم در سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.