تلاش مدیریت شهری برای احیا و تقویت محورهای فرهنگی و تاریخی

مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اینکه تمام فضاهای فرهنگی و تاریخی شهر را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: برخی محورهای فرهنگی و تاریخی که رها شده بودند نیز درحال تقویت هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش مدیریت شهری برای احیا و تقویت محورهای فرهنگی و تاریخی
شناسه : 80608 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی در در نشست هم‌اندیشی با منتخب مدیران رسانه‌های استان و برخی صاحب‌نظران حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی پیرامون حرم و بافت‌های فرسوده نیازمند همراهی گروه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه شهرسازی در ۱۵۰ سال گذشته با محوریت حرم مطهر بوده است، مطرح کرد: به همین منظور تمام بافت‌های میانه و فرسوده پیرامون حرم مطهر شکل‌گرفته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه از سال ۹۵ این سازمان تغییر رویکرد داشته است، عنوان کرد: در این رویکرد جدید سازمان بیش‌تر در عرصه تسهیل‌کننده وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه پیرامون حرم طراحی شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت استان برنامه‌ریزی برای این ۱۰ پروژه انجام و ۸ مورد در دستور کار قرار دارد.

خاکی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف در این پروژه‌ها فعالیت دارند، تصریح کرد: فاز ۵ عمار یاسر، دروازه ری، چهل اختران، صحن شرقی حرم مطهر، باغ مزار قبرستان نو، ساماندهی گیت امنیتی حرم و … در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع آرام‌سازی و ساماندهی فضاهای پیرامون حرم مطهر، پیاده‌رو سازی بلوار ارم انجام‌شده است، یادآور شد: همچنین ساماندهی میدان مطهری به‌عنوان نخستین میدان مدرن شهر انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برای احیای بافت فرسوده نیازمند ابزارهای متنوعی هستیم، ابراز کرد: زائران بسیاری به قم می‌آیند ولی تنها حرم و جمکران را می‌شناسند که تلاش کردیم محورهای تاریخی را نیز به این زائران معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام فضاهای فرهنگی و تاریخی شهر را مدنظر قرار داده‌ایم، اذعان کرد: همچنین برخی محورهای فرهنگی و تاریخی که رها شده بودند نیز درحال تقویت هستند.

خاکی با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در محله دروازه ری انجام‌شده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که شهر یک موجود زنده است و این زندگی به اهالی محلات مرتبط است.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.