آغاز انجام معاینات دوره‌ای ۱۵۵۰ نفر نیروی پاکبان شهرداری قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از انجام معاینات دوره‌ای نیروهای شرکت‌های خدماتی شهرداری قم خبر داد و افزود: به‌منظور ارتقای سطح سلامت کارگران شاغل در بخش خدمات شهری این معاینات همه‌ساله انجام می‌گردد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز انجام معاینات دوره‌ای ۱۵۵۰ نفر نیروی پاکبان شهرداری قم
شناسه : 80542 | انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع معاینات شغلی، معاینات دوره‌ای و سالانه است اظهار داشت: در راستای پیشگیری و شناسایی اولیه و زودهنگام شاغلان مشکوک به بیماری‌های ناشی از کار و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی و بسیار خاص نیروهای کارگری در شهرداری، انجام این معاینات به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: فرآیند انجام معاینات ادواری شامل پذیرش، تشکیل پرونده، آزمایش کامل خون، ادرار، نوار قلب، اسپیرومتری، سنجش بینایی و شنوایی بوده و برای همه پاکبانان، پیک بهداشت و کارگران شرکت‌های پیمانکاری خدمات شهری مناطق هشتگانه به‌صورت کاملاً رایگان انجام و وضعیت سلامت آن‌ها سنجش می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم انجام این آزمایشات را گام مؤثری در راستای غربالگری بیماری‌های ناشی از کار و حفظ و صیانت از سلامت نیروهای کارگری دانست و افزود: پس از بررسی‌های لازم و سنجش نتایج معاینات ادواری، در صورت لزوم افراد جهت معاینات تخصصی به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بازدید از وضعیت ایمنی و بهداشتی کارگاه‌ها و محیط کار بخشی دیگر از رسالتی است که انجام می‌دهیم، گفت: شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک فاکتورها و ارائه راهکارهای پیشگیرانه جهت کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی از دیگر اقداماتی بوده که صورت می‌گیرد.

میرهادی با اشاره به پیگیری جهت رفع نواقص ایمنی و بهداشتی در کارگاه‌ها و وسایل حفاظت فردی کارگران خاطرنشان کرد: وضعیت لباس کار و وسایل حفاظت فردی برای کارگران به‌صورت روزانه ارزیابی می‌شود و در صورت هرگونه نواقصی به شرکت‌های پیمانکار تذکر داده می‌شود تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی تأکید کرد: طبق ماده ۹۰ قانون تأمین اجتماعی، شاغلین جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی، ملزم به انجام معاینات بدو استخدام طب کار بوده و شرکت‌های خدمات شهری نیز موظف به اجرای این قانون هستند و بر این اساس افراد شاغل باید قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای مرجوع را داشته باشند و لذا تمامی افرادی که استخدام می‌شوند قبل از شروع به کار جهت انجام معاینات بدو استخدام به مراکز طب کار مراجعه می‌کنند و تمام ابعاد سلامتی آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵۵۰ نفر نیروی کارگری در شرکت‌های خدماتی مشغول به فعالیت هستند که از ابتدای بهمن‌ماه تا پایان اسفندماه معاینات دوره‌ای، با هزینه‌ای بیش از ۱۰میلیارد ریال و به ازای هر نفر شش میلیون و ۷۰۰ هزار ریال انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.