طلب ۱۲ ساله شهرداری قم از جرائم رانندگی

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: شهرداری‌ها طبق قانون از جرائم رانندگی سهمی دارند و شهرداری قم از سال ۱۳۹۰ در این حوزه طلب دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طلب ۱۲ ساله شهرداری قم از جرائم رانندگی
شناسه : 79988 | انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا اظهار کرد: یکی از کدهای درآمدی شهرداری‌ها سهمی است که در قانون از تخلفات رانندگی تعیین‌شده که همواره این مسئله برای شهرداری‌ها چالش‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای نصب و نگهداری دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی هزینه می‌کند، افزود: این کار در راستای ارتقای ایمنی شهری صورت می‌گیرد، اما چنانچه سهم شهرداری از درآمدی که در این موضوع به خزانه واریز شده تأمین شود، می‌توان خدمات ایمنی و ترافیکی بهتری به شهروندان ارائه کرد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم، محقق نشدن سهم شهرداری قم از درآمدهای جرائم رانندگی را مورد توجه قرارداد و اضافه کرد: در زمینه جرائم رانندگی پیگیری‌های لازم در حال انجام است، اما هنوز نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

وحیدنیا اضافه کرد: در زمینه عوارض سوخت نیز از ابتدای سال هیچ‌وجهی در این زمینه به حساب شهرداری واریز نشده و پیگیری‌ها نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: جرائم رانندگی از ظرفیت‌هایی است که در قانون وجود دارد و در این زمینه مقادیری را از سال ۹۰ طلبکار هستیم البته مقدار جزئی را سال ۱۴۰۱ پرداخت کردند، اما سال ۱۴۰۲ هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

مدیرکل تشخیص و وصل درآمد شهرداری قم ادامه داد: تقاضا داریم که دستگاه‌های متولی به این موضوع توجه داشته باشند و حقوق قانونی شهرداری را در موعد مقرر پرداخت کنند تا بتوانیم خدمات حوزه ایمنی و ترافیک شهری را به میزان مطلوب‌تری پیش ببریم و معضلات این حوزه را کاهش دهیم.

نوشته های مشابه
آغاز دوره پوسیدگی بافت تاریخی قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
آغاز به کار کارگروه نشاط اجتماعی بانوان و خانواده در شهرداری قم ‏
اهمیت رویدادهای فناورانه در پیشبرد طرح‌های مدیریت شهری در قم
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.