سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر از بهسازی و ساماندهی جداره‌های سرای ملاحسین و میدان کهنه با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
شناسه : 84799 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴   پرینت

به‌ گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی در حاشیه بازدید مدیران استانی و شهری از سرای ملأ حسین، میدان کهنه و مدرسه غیاثیه شهر قم در حاشیه اظهار داشت: میدان کهنه و سرای ملأ حسین یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر محسوب می‌شود و از اهمیت اقتصادی و تجاری خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ساماندهی جداره‌های این سرای قدیمی و میدان کهنه در دستور کار و برنامه‌های سال جاری شهرداری قم قرار دارد، ابراز کرد: اجرای آن با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم در ادامه افزود: سرای ملأ حسین در مجاورت راسته‌بازار و میدان کهنه و در ارتباط با عناصر شاخص تاریخی و مذهبی ازجمله مسجد جامع، مسجد و منار میدان کهنه، مدرسه جهانگیرخان، مدرسه غیاثیه و امامزاده حمزه(ع) قرار دارد که بخشی از یک محور فرهنگی تاریخی بسیار با اهمیت در هسته اصلی شهر قم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی میدان کهنه در ادامه طرح مرمت سرای ملأ حسین، بازار کهنه و بهسازی محور فرهنگی تاریخی مسجد جامع در احیای این مجموعه بی‌نظیر و ارائه خدمات گردشگری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.