۲۵ دستگاه اتوبوس به ظرفیت اتوبوس‌رانی قم اضافه می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه با اقدامات انجام شده امروز ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر سرویس‌دهی دارند، گفت: در حال رایزنی برای اضافه‌شدن ۴۹ دستگاه به مجموعه اتوبوس‌رانی شهر قم هستیم که دستور واگذاری ۲۵ دستگاه صادر شده و مابقی تا پایان سال محقق خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۵ دستگاه اتوبوس به ظرفیت اتوبوس‌رانی قم اضافه می‌شود
شناسه : 79948 | انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهردار قم نسبت به حمل‌ونقل عمومی و هوشمندسازی مسیرهای حمل‌ونقل شهری تأکیدات ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال اتوبوس‌های فعال سطح شهر بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ دستگاه متغیر بود، مطرح کرد: این وضعیت برای مردم مورد قبول نبود و نیازمند افزایش تعداد اتوبوس بودیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه با اقدامات انجام شده امروز ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر سرویس‌دهی دارند، عنوان کرد: رایزنی برای اضافه شدن ۴۹ دستگاه به مجموعه اتوبوس‌رانی شهر قم را دنبال می‌کنیم که ۲۵ مورد هفته گذشته دستور واگذاری آن صادر و مابقی تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنان افزایش بهره‌مندی مردم از حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا نرم‌افزاری را طراحی کردیم که هر فرد بتواند از منزل زمان حضور اتوبوس در ایستگاه‌ها را مشاهده کند.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه در موضوع برقی‌سازی ناوگان نیز ورود کرده‌ایم، تصریح کرد: به‌صورت آزمایشی در حال ورود یک دستگاه اتوبوس برقی به شهر قم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه حوادث بسیاری در سطح شهر به علت تخلفات سرعت اتفاق می‌افتد، یادآور شد: بلوار خداکرم و بلوار الغدیر در این زمینه به‌عنوان بلوارهای پرخطر سطح شهر شناسایی شدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ۴ سامانه کنترل سرعت در بلوار خداکرم تا پایان این ماه نصب خواهد شد، اضافه کرد: همچنین ۱۲ سامانه کنترل سرعت نیز تا پایان سال در پردیسان نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم ۲۲ تقاطع چراغ‌دار شهر را نیز هوشمند کنیم، ابراز کرد: بحث تخلفات عبور از چراغ‌قرمز را نیز در دستور کار قرار داریم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه مطالعات مسیر و جانمایی ایستگاه‌های خط B مترو در حال انجام است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم در مناسبت‌های پیش رو به بهترین شکل از زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه(س) میزبانی داشته باشیم.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.