کاشت بیش از سه هزار اصله درخت در فضای سبز ورودی خرمشهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: تلاش داریم در طرح اصلاحی فضای سبز ورودی خرمشهر تا پایان سال بیش از ۳ هزار اصله درخت در این محدوده کاشت کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت بیش از سه هزار اصله درخت در فضای سبز ورودی خرمشهر قم
شناسه : 79225 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به بهسازی ورودی سه راه خرمشهر و حاشیه کمربندی بزرگراه امام علی(ع) در محدوده شهرداری منطقه دو اظهار داشت: ورودی سه راه خرمشهر از ورودی های مهم شهر قم است که در محور مواصلاتی استان های جنوبی و جنوب غربی به شهر قم و در امتداد آن مسیر دسترسی به بلوار امام رضا(ع) و استان های شمالی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز این ورودی در چند سال گذشته در دستور کار بوده است گفت: در این سال ها محدودیت هایی چون بستر کاشت، کیفیت خاک، کمبود منابع آبی و کیفیت منابع آب وجود داشت که موجب شد اصلاحاتی در طرح ها داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به بازطراحی طرح کاشت و تکمیل طراحی این پروژه خاطرنشان کرد: گونه های سازگار و شرایط اجرای پروژه در این محدوده مورد بررسی قرار گرفت و از سال گذشته تکمیل عملیات کاشت وارد فاز اجرایی شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بخش زیادی از عرصه اصلاح طرح کاشت در آن انجام شد و تراکم گونه های گیاهی افزایش یافته و به سمتی حرکت کرده ایم که با افزایش گونه های درختی در سال جاری بتوانیم تراکم سطح سبز را افزایش دهیم.

جوادیان اضافه کرد: فاز دوم تکمیل عملیات اجرایی و اصلاح عرصه امسال در دستور کار قرار گرفت و پس از بازدیدهای عملیاتی برنامه های کاری و هماهنگی ها برای عملیات اجرایی آن با منطقه دو انجام و از ابتدای مهرماه عملیات کاشت درخت در عرصه وارد فاز اجرایی شده و تاکنون بیش از هزار اصله درخت در این محدوده کاشت شد و امیدواریم تا پایان سال عملیات کاشت در این محدوده را تکمیل کنیم و پیش بینی می شود که بیش از ۳ هزار اصله درخت در این مجموعه کاشته شده و شاهد افزایش حجم سبز در این محدوده باشیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های اجرایی در این پروژه بیان کرد: برآورد هزینه این پروژه را بیش از ۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.