برنامه‌ریزی برای ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: به‌منظور حفظ محیط‌زیست و رعایت بهداشت شهر، انبارهای ضایعاتی در سطح شهر ساماندهی می‌شود و سایت خاک و نخاله عمرانی از پردیسان به منطقه پنج انتقال پیدا می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه‌ریزی برای ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در قم
شناسه : 79210 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به ساماندهی گاراژهای سطح شهر در قم اظهار کرد: بر اساس بند ۲۰ قانون ۵۵ شهرداری‌ها، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، انبارهای عمومی و تعمیرگاه‌هایی که برای شهروندان مزاحمت و سروصدا ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند و اگر لازم باشد آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: به دنبال این قانون، نقاطی شناسایی شد و محل‌های مشخص‌شده با حضور معاون استاندار، فرماندار و هیئت همراه از مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک بازدید شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: در راستای ارتقای بهداشت عمومی و حفظ محیط‌زیست، پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است تا ۳۵۰ انبار موجود به محدوده مشخص شده در نزدیکی مجتمع فرآوری و پردازش پسماند البرز، انتقال پیدا کند.

میرابراهیمی با بیان اینکه جمع‌آوری و پردازش پسماندهای خشک سبب رونق صنایع تبدیلی می‌شود، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با جمع‌آوری، نظافت منظم و گندزدایی پسماندهای خشک، مواد اولیه مناسبی را در اختیار صنایع تولیدی قرار دهیم.

وی با اشاره به رشد توسعه شهری و احداث نهضت ملی در پردیسان افزود: انتقال سایت نخاله‌های عمرانی از پردیسان در کارگروه مدیریت پسماند مطرح و بازدیدهایی از پیرامون شهر انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: گودهای ۴۰ متری ناایمن در مجاورت منطقه پنج مکانی مناسب برای انتقال سایت نخاله از پردیسان است تا علاوه بر پر شدن این گودها، انتقال پسماندهای عمرانی از بافت شهری نیز انجام شود.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.