تصویب اصلاحیه بودجه ۹۸ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه منابع انسانی شهرداری قم از تصویب رقم ۹۸۰۰ میلیارد تومانی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به بودجه مصوب خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب اصلاحیه بودجه ۹۸ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری قم
شناسه : 78975 | انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی اظهار کرد: لایحه ارائه شده از سوی شهرداری بیشتر مشمول افزایش هزینه‌های عمرانی است به طوری که رقم قابل توجهی از افزایش ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته و جمع بندی نظرات کمیسیون‌های تخصصی شهرداری، با افزایش ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲، رقم ۹۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در اصلاحیه بودجه مصوب و به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر قم تقدیم شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ابراز کرد: پس از بحث و بررسی‌های لازم در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر نهایتاً در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم با ۱۵ درصد افزایش در بخش منابع و مصارف مورد بررسی قرار گرفت و با افزایش ۲۱ درصدی تصویب شد.

محمدرضاخانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مبلغ ۸۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که در اصلاح بودجه این رقم با افزایش ۲۱ درصدی به ۹۸ هزار میلیارد ریال رسید.

وی ابراز داشت: اصلاحیه بودجه به گونه‌ای تنظیم شد تا حداکثر خروجی در پروژه‌های عمرانی در سال جاری محقق گردد و تمرکز بر تکمیل و اتمام پروژه‌های سال جاری باشد. در این اصلاح بودجه پروژه‌های دارای اولویت کمتر به نفع پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های فعال حذف شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در اصلاحیه، بودجه جاری به میزان ۶ درصد و بودجه عمرانی به میزان ۱۵ درصد رشد داشته است؛ لازم به ذکر است نسبت بودجه جاری شهرداری به کل بودجه ۲۱ درصد است که در نوع خود در سطح شهرداری‌های کشور کم نظیر محسوب می‌شود.

محمدرضاخانی از رویکردها و اهداف اصلی اصلاح بودجه به توسعه فعالیت‌های عمرانی و حمل و نقل، افزایش سرانه‌های فضای سبز و شهری و بازنگری در ساختار توسعه شهری اشاره داشت و بیان کرد: این اصلاحیه با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی و بحث تورم، بر اساس اولویت بندی پروژه‌های شاخص در حوزه‌های قطار شهری، تملک معابر، سرمایه گذاری، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تدوین شد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.