همکاری شهرداری قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهرداری قم همراهی و همکاری کاملی در اجرای پروژه‌های مسکن حمایتی دولت دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همکاری شهرداری قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
شناسه : 78515 | انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: نگاه ویژه‌ای در شهرداری قم نسبت به اجرای پروژه‌های مسکن دولتی وجود دارد و تلاش می‌کنیم همراهی و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای آغاز فرایند ساخت طرح‌های ملی مسکن، در اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی جلساتی به‌صورت مستقل برای این پروژه‌ها برگزار شد تا بررسی و تأیید نقشه‌ها در کوتاه‌ترین حالت ممکن صورت پذیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان استقرار یک تیم مخصوص برای این امور، خاطرنشان کرد: در طول فرایند این اقدامات با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همکاری مستقیم داشته‌ایم.

متین فر با تأکید بر اینکه در اراضی ۵۶۰ هکتاری بالغ‌بر ۳۲ هزار واحد مسکونی شامل هزار و ۳۲۰ بلوک شهری پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: تمام اقدامات مرتبط با صدور پروانه و دستور نقشه در این محدوده انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه هشت شهرداری قم به‌طور میانگین روزانه ۵۰ پروانه ساختمانی برای این پروژه‌ها صادر می‌کند، گفت: برای تأمین هزینه‌های پروانه که با تخفیف ۴۰ درصدی محاسبه‌شده است، تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان قم منعقدشده است.

متین فر با بیان حجم ۳۰۰ میلیارد تومانی بدهی دولت بابت عوارض ساختمانی طرح‌های مسکن دولتی، تأکید کرد: این مبلغ با تخفیف ۴۰ درصد محاسبه‌شده و قرار است به‌صورت اقساط و ماهیانه پرداخت شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به سهم ۱۰ درصدی شهرداری از این پروژه‌ها بر مبنای قوانین، اظهار کرد: مجموعه دولت به ما قول داده که این سهم در مراحل صدور پروانه ساختمانی تأمین شود.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.