«کتابک» ۱۰ ساله شد

در مراسمی به مناسبت دهمین سال تأسیس انتشارات «کتابک» و سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، از ۴۲ عنوان کتاب چاپ اول انتشارات «کتابک» رونمایی صورت گرفت و ۱۴۰۲ جلد کتاب نیز به مناطق محروم اهدا شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«کتابک» ۱۰ ساله شد
شناسه : 78039 | انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین شکرگزاری و جشن سپاس دهمین سال تأسیس انتشارات کتابک همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، اهالی کتاب و کتابخوانی و جمع کثیری از کودکان و نوجوانان در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد.

تصاویر/ جشن ۱۰ سالگی کتابک

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم، حجت‌الاسلام لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روح‌الله کریمی رئیس اداره کتاب و فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حمید خرمی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم و فخرالدین یوسف‌پور مدیرعامل خانه مطبوعات قم از جمله مسئولان حاضر در مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم توسط محمد حسین اقبالی قاری نوجوان و پخش سرود جمهوری اسلامی، محمد حسین قاسمی مدیر انتشارات کتابک ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر، به فعالیت ۱۰ ساله این انتشارات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: کتابک در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و بیشترین فعالیت این انتشارات در حوزه دین، کودک و نوجوان، ادبیات پایداری و دفاع مقدس است.

تصاویر/ جشن ۱۰ سالگی کتابک

وی از انتشار ۲۵۶ عنوان کتاب از سوی این انتشارات خبر داد و گفت: همچنین ۳۰ عنوان کتاب این انتشارات به زبان‌های عربی، ترکی آذربایجانی، اسپانیولی، فرانسوی، انگلیسی و پرتغالی ترجمه و در کشورهای کلمبیا، اکوادور، ونزوئلا و برزیل منتشر شده است.

مدیر انتشارات کتابک همچنین از پیشکسوتان فرهنگ و ادبیات، اصحاب رسانه، نویسندگان، ناشران، تصویرگران و همه فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی که نقش چشمگیری در رونق نشر و پخش کتاب دارند، قدردانی کرد.

تصاویر/ جشن ۱۰ سالگی کتابک

در بخش دیگری از این مراسم، علی باباجانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان به خوانش یکی از داستان‌های کوتاه خود پرداخت و مستند «از جوی‌شور تا ماداگاسکار» نیز با محوریت فعالیت‌های انتشارات کتابک پخش شد.

برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب برای کودکان از جمله اجرای «خاله بهار و آقا پارسا» توسط فرشته حسینی و ماشاءالله کوهستانی، اجرای گروه سرود انصارالحجه و اهدای جایزه به تمامی کودکان حاضر در مراسم از دیگر بخش‌های این جشن بود.

تصاویر/ جشن ۱۰ سالگی کتابک

همچنین به مناسبت روز جهانی کودک، کودکان در جایگاه سالن گردهم آمدند و برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و رهایی کودکان فلسطینی از ظلم رژیم صهیونیستی دست به دعا برداشتند و دعای سلامتی امام زمان(عج) را قرائت کردند.

در پایان این جشن نیز از ۴۲ عنوان کتاب چاپ اول انتشارات کتابک با موضوعات کودک‌ونوجوان، شهدا و مفاخر ایرانی رونمایی صورت گرفت و ۱۴۰۲ جلد کتاب نیز به مناطق محروم اهدا شد.

*گزارش تصویری جشن دهمین سال تأسیس کتابک را «اینجا» بخوانید.  

نوشته های مشابه
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
احتمال عزل چند مدیر استانی/ شرایط واگذاری زمین به مردم تسهیل شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.