ظرفیت برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در قم وجود دارد

مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان قم هم از نظر استعداد و نیروی اجرایی و هم از نظر زیرساخت‌ها، ظرفیت و توانایی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر را دارد و می‌تواند یکی از میزبان‌های این رویداد هنری در سال آینده باشد و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ظرفیت برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در قم وجود دارد
شناسه : 77877 | انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسن رونده در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های استانی بهانه‌ای برای تقویت اجراهای عمومی است، زیرا اساساً تئاترهایی که برای جشنواره استانی انتخاب می‌شوند، از آثاری است که می‌بایست در یک سال منتهی به جشنواره روی صحنه رفته باشند.

وی ادامه داد: درواقع این شرایط وام‌دار تولیداتی خواهد بود که گروه‌ها در طول فرایند یک ساله انجام داده‌اند و اساساً ثبت یا عدم ثبت گروه ملاک نیست، بلکه تقویت تولیدات اجرای عموم ملاک بوده که این مسئله اصلی در فرایند برگزاری جشنواره تئاتر استانی است.

مدیر بخش امور استان‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، یکی دیگر از ویژگی‌های برگزاری جشنواره استانی تئاتر را معرفی استعدادهای جدید عنوان کرد: در این جشنواره‌ها، استعدادهای جدید در حوزه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه، طراحی صحنه و … به تئاتر کشور معرفی می‌شوند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌‎های اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علاوه بر این می‌توانیم در حوزه تولیدات به خلاقیت‌هایی برسیم که این خلاقیت‌ها، بازده و خروجی ما برای تولیدات فاخر و تأثیرگذار در حوزه آموزش، تألیفات و اجراهای عموم باشد، درواقع برای ارزیابی اثری که در جشنواره تئاتر استانی شرکت کرده است باید به بازخوردهای مخاطب آن توجه کنیم.

وی، یکی دیگر از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره‌های استانی را حمایت مادی و معنوی از گروه‌های نمایشی عنوان کرد و گفت: گروه‎هایی که بتوانند در طول یک سال، تولیدات نمایشی خلاق، فاخر و اثرگذار برای مخاطب داشته باشند، در اولویت‎ حمایت‌ها قرار دارند.

رونده در رابطه با تمرکززدایی تئاتر از تهران بیان کرد: وزارت فرهنگ در راستای این سیاست، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در یزد و جشنواره آیینی سنتی را در ۵ استان کشور برگزار می‌کند‌ که نشان از تمرکززدایی دارد.

وی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از سیاست‌های وزارت فرهنگ در حوزه تمرکززدایی، برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای است که امسال برگزیدگان استانی در ۵ استان خراسان رضوی، اصفهان، شیراز، بوشهر و خوزستان در جشنواره‌های منطقه‌ای شرکت می‌کنند.

مدیر بخش امور استان‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همچنین به ظرفیت استان قم برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: قم هم از نظر استعداد و نیروی اجرایی و هم از نظر زیرساخت‌ها ظرفیت و توانایی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر را دارد و می‌تواند یکی از میزبان‌های این رویداد هنری در سال آینده باشد و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
احتمال عزل چند مدیر استانی/ شرایط واگذاری زمین به مردم تسهیل شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.