تشریح معیارهای انتخاب آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر قم

عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، گفت: برای بنده در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین اولویت ما تکنیک و فرم اجرا بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح معیارهای انتخاب آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر قم
شناسه : 77738 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵   پرینت

سیدحسین فدایی‌حسین در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، در خصوص ارتقای کیفیت آثار این جشنواره نسبت‌به دوره گذشته، اظهار کرد: بنده سال گذشته داور این جشنواره بودم و با مقایسه جشنواره امسال با سال گذشته، باید اذعان کنم که آثار هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ تعداد هنرمندانی که در جشنواره حضور دارند، به خصوص نیروهای جوانی که وارد عرصه بازیگری و کار اجرایی شده‌اند، رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: امسال هم در تئاتر صحنه‌ای و هم در تئاتر خیابانی رشد خوبی را شاهد هستیم که این موضوع باعث خوشحالی همه خانواده تئاتر استان است و طبق آمار نیز تقریباً دو برابر سال گذشته، فعالان و هنرجویان وارد عرصه کار نمایشی شده‌اند.

عضو شورای انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، گفت: برای بنده در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت، اگرچه به‌روز بودن و طرح مسائل ارزشی نیز از اهمیت برخوردار بود اما در مرتبه اول، کیفیت آثار برای ما در اولویت قرار داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین اولویت ما تکنیک و فرم اجرا بود.

فدایی‌حسین که خود از مدرسان نمایشنامه‌نویسی است، در خصوص کیفیت نمایشنامه‌های آثار این دوره از جشنواره، گفت: در جشنواره امسال شاهد آثار قوی و خوبی به لحاظ نمایشنامه هستیم و حتی تعداد قابل توجهی متن‌ از نویسندگان بومی داریم که دارای کیفیت خوبی هستند.

وی در رابطه با مدیریت اجرایی و دبیرخانه بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم، اظهار کرد: خوشبختانه عوامل اجرایی جشنواره، گروهی منسجم و همراه هستند و تمام توان خود را برای گروه‌های نمایشی صرف کرده‌اند تا آنها بتوانند با خیالی آسوده به اجرا بپردازند.

این عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان قم در پایان ابراز کرد: امیدواریم جشنواره بیست‌وچهارم با همان کیفیت بالایی که آغاز به کار کرده پیش برود و آثاری هم که انتخاب شده‌اند در مراحل بعدی بدرخشند.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.