خسارت ۲۰ میلیاردی به تابلوهای شهری قم

در چهارشنبه آخر سال گذشته، ۲۰میلیارد تومان خسارت صرفاً به تابلوهای انتظامی، اخباری و راهنمای مسیر وارد شده است که این خسارت باید از جیب مردم هزینه شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خسارت ۲۰ میلیاردی به تابلوهای شهری قم
شناسه : 77564 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به‌ویژه در شب‌ها زمانی که در خیابان‌های سطح شهر عبور کنید با تابلوهای هدایت مسیر و تابلوهای راهنمایی مواجهه شوید که دچار رنگ سوختگی، تخریب نوشته ها و کاهش شفافیت آن‌ها روبرو شده باشید.

کاهش این آسیب‌ها هرچند در دستور کار سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم قرار داشته ولی با توجه به محدودیت منابع و افزایش هزینه‌های سرسام‌آور، این اقدام به‌مرور در حال انجام است، هرچند احتمالاً مجدد در پایان سال با چنین آسیب‌هایی روبه‌رو خواهیم شد.

با تبدیل شهر در چهارشنبه آخر سال یا بهتر چهارشنبه‌سوری به‌مثابه جنگ، آسیب جدی مبلمان شهری را تهدید می‎کند و خسارات زیادی به مستحدثات شهری وارد می‎شود.

بنا بر اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در چهارشنبه آخر سال گذشته، صرفاً ۲۰میلیارد تومان خسارت در راستای تعویض و اصلاح تابلوهای انتظامی، اخباری و راهنمای مسیر در سطح شهر وارد شده است .

در کنار آن باید به خسارت‌هایی که به ماشین‌های آتش‌نشانی، مبلمان شهری، تخریب بوستان‌ها و درختان، دیوار اماکن و…. نیز از تبعات یک‌شب خوشی برای عده‌ای قلیل و خسارت‌های میلیاردی از جیب مردم به شهر اشاره کرد.

بعد از آگاه‌سازی همشهریان به‌ویژه جوانان از خطرات بالقوه این موضوع، فرهنگ‌سازی نیز باید در دستور کار مجموعه‌ها و نهادهای مختلفی قرار گیرد تا شاهد کاهش خسارت‌های مالی و جانی این فرهنگ نادرست در سطح شهرها باشیم.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.