وعده استاندار قم برای تکمیل پروژه فرودگاه تا ۱۵ ماه آینده

استاندار قم با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی، ظرف ۱۵ ماه آینده می‌توان فرودگاه قم را به بهره‌برداری رساند، گفت: تا پرواز اولین هواپیما از این فرودگاه دست از کار نخواهیم کشید و این قول را به مردم می‌دهیم که اولین پرواز در مدت زمان یک سال‌ونیم آینده، پرواز حرم تا حرم یعنی از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم نجف اشرف باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وعده استاندار قم برای تکمیل پروژه فرودگاه تا ۱۵ ماه آینده
شناسه : 76589 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سیدمحمد آقامیری صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت فرودگاه قم که در سالن امام جواد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: موافقت اصولی ساخت فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی در آخرین سفر ایشان به استان اخذ شد و دولت موافق ساخت این پروژه مهم در استان است.

وی افزود: ما موظف هستیم اسناد و مدارکی را جمع‌آوری کرده تا با ارائه آن به وزارت راه و شهرسازی باقی مجوزات لازم را هم اخذ کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: درحال طراحی یک برنامه اقتصادی هستیم تا این پروژه به صورت مشارکتی بین چند سرمایه‌گذار ساخته شود. علاوه بر بخش خصوصی بانک‌ها نیز می‌توانند در پروژه فرودگاه مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: در صورت تأمین منابع مالی این قول را به مردم عزیز و شریف قم می‌دهیم ظرف ۱۵ ماه آینده اولین پرواز حرم تا حرم یعنی از حرم حضرت معصومه(س) به نجف اشرف را در فرودگاه قم داشته باشیم.

آقامیری گفت: فرودگاه قم از مطالبات اصلی مردم و مورد تاکید مراجع عظام تقلید است، بدین جهت این فرودگاه هم تراز مقررات بین‌المللی ساخته خواهد شد و تا پرواز اولین هواپیما از این فرودگاه دست از کار نخواهیم کشید.

*موافقت‌نامه اصولی فرودگاه قم صادر شد

همچنین بر اساس خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری ایرنای قم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز موضوع فرودگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: فرودگاه قم در ابتدا مقرر بود که با مشارکت سرمایه‌گذار انجام بگیرد که در ادامه مشکلاتی در این حوزه برای این طرح بوجود می‌آید که سال‌ها دامن گیر آن می‌شود.

ابراهیم معتمدی ادامه داد: این طرح از سال ۹۵ درگیر مشکلات متعدد حقوقی شده و احکام مختلفی در خصوص آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حدود ۶ ماه تلاش مستمر، مجموعه مدیریت استان به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذار سابق صلاحیت لازم را نداشته و خلع ید شد.

وی ادامه داد: هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمایه گذاری جدید فرودگاه قم انتخاب و موافقت اصولی آن نیز صادر شده و مجوز احداث نیز در شرف نهایی‌شدن است.

معتمدی گفت: با صدور موافقت اصولی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، تمام مشکلات گذشته این طرح قابل حل خواهد بود.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.