فضای سبز یکی از متغیرهای مهم در زیست شهری است

مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: فضای سبز یکی از متغیرهای مهم و تعیین کننده در زیست شهری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فضای سبز یکی از متغیرهای مهم در زیست شهری است
شناسه : 76314 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود ترابی در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت شهری نسبت به جمعیت روستایی کشور افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز یک عرصه مهم در زیست شهری است، مطرح کرد: فضای سبز یکی از متغیرهای مهم و تعیین کننده در زیست شهری است.

مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه امروز کم‌آبی یکی از چالش‌های اصلی کشور است، عنوان کرد: همچنین امروز شاهد افزایش گردوغبار و آلودگی هوا در شهرها هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز در بسیاری از شهرها مناسب با اقلیم نبوده است، خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد برگزاری چنین همایشی از سوی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری قم ارائه شد و درنهایت ۱۵۸ مقاله در دبیرخانه این همایش ثبت شد.

ترابی ادامه داد: مقالات با موضوعات گیاهان سازگار با شهرهای حاشیه کویر، استفاده از پساب، جمع‌آوری آب‌های سطح شهر و … بوده است.

وی با بیان اینکه کتاب مجموعه مقالات در اختیار حضار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تاکید ما بر این بوده است که مقالات باید نکته اجرایی و کارآمدی داشته باشند.

مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه می‌توان از تجربیات شهرهای بزرگ سایر کشورها استفاده کرد، یادآور شد: در این مسیر می‌توان یک محله از شهر را به صورت پایلوت انتخاب و الگو برداری کرد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.