جامعه علمی در حوزه فضای سبز پیشنهادات کاربردی ارائه دهند

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: جامعه علمی واقعیت‌های موجود در سطح شهرها را دقیق‌تر ببینند و پیشنهاداتی را ارائه دهند که کاربردی باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جامعه علمی در حوزه فضای سبز پیشنهادات کاربردی ارائه دهند
شناسه : 76312 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سجاد انوشه در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر، در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: موضوع هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، شهرداری‌ها قریب به ۳۰۰ خدمت به شهروندان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌کنند، از طرفی بضاعت شهرداری‌ها نیز هم به لحاظ کارشناسی و هم به لحاظ مدیریتی محدود است که می‌توان با هماهنگی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها و با راهبردهایی که آنها در توسعه خدمتی برای ما ایجاد کنند، خدمات را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: این همایش در حوزه فضای سبز که حوزه مهمی است توانسته بسیار راهگشا باشد، زیرا همه مردم کشور خواه و ناخواه با حوزه فضای مواجه هستند و این خدمت یک خدمت گزینشی نیست.

انوشه با اشاره به بحران‌های موجود در حوزه فضای سبز، گفت: بحران‌هایی مانند تأمین آب و زمین در برخی از شهرها جدی‌تر از سایر شهرهاست و این قبیل همایشی می‌تواند موضوعات را به واقعیت نزدیکتر کرده و راهکارهای بهینه را ارائه دهد.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد: درخواست ما از جامعه علمی این است که واقعیت‌های موجود در سطح شهرها را دقیق‌تر ببینند و پیشنهاداتی را ارائه دهند که کاربردی باشد.

وی در خصوص دغدغه مدیران عامل شهرداری‌های کشور بیان کرد: دغدغه‌های مدیران عمدتاً دغدغه‌های مشابهی بود که می‌تواند به یک شبکه مسائل جدی تبدیل و حل شود، ما موضوع غیرقابل حل نداریم، برخی موضوعات را می‌شود با کمک دانشگاه حل کرد و برخی را نیز می‌توان با هماهنگی صف و ستاد به نتیجه رساند.

انوشه ادامه داد: مدیران فضای سبز شهرداری‌های کشور دغدغه‌هایی دارند که برخی ناشی از فاصله صف و ستاد است که خوشبختانه در دولت سیزدهم این مسئله به حداقل رسیده و ما در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، دغدغه‌ها و ایده‌های مختلف را بررسی کرده و با مقایسه به نتایج مطلوب می‌رسیم، بخشی هم که نیاز به قانون گذاری دارد را به نهادهای تعیین کننده پیشنهاد می‌دهیم و بخشی نیز در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حل می‌شود.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها درخصوص میزبانی قم از این همایش تصریح کرد: قم ابتکار عمل بسیار خوبی را با توجه به شرایط خاصی که از نظر منابع آبی و سایر مشکلاتی که بیشتر از شهرهای دیگر در حوزه فضای سبز دارد به خرج داده و توانسته هم مشکلات را به خوبی شناسایی کند و هم بدنه دانشگاهی را در کنار خود داشته باشد، ضمن اینکه شهرهای مختلف نیز تجربیات خود را ارائه می‌دهند، لذا در کل میزبانی خوبی را از قم شاهد بودیم.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.