ضرورت بهره‌گیری از علم نوین در توسعه فضای سبز

معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: بحث کمبود منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی در کشور به وضوح قابل مشاهده است و باید با بهره‌گیری از علم نوین و شرایط و اقلیم جدید فضای سبز را مدیریت و توسعه آن را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت بهره‌گیری از علم نوین در توسعه فضای سبز
شناسه : 76207 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد هادی برهانی امروز در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تشکر از شهرداری قم به جهت برگزاری همایش، اظهار کرد: امروزه بحث کمبود منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی در شهرهای مختلف کشور به وضوح قابل مشاهده است، لذا ضرروت دارد دست اندرکاران فضای سبز در شهرها با علم نوین و شرایط و اقلیم جدید بتوانند فضای سبز را مدیریت و توسعه آن را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی افزود: در چنین همایشی باید نقطه نظرات اساتید دانشگاه‌ و افرادی که در بحث فضای سبز شهری به صورت تجربی فعالیت کرده‌اند، مطرح شده و به سمع و نظر سایر مدیران و کارشناسان برسد تا آنها نیز بتوانند راهکارهای مناسب را در این زمینه داشته باشند.

معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تأکید کرد: این همایش، فرصتی است تا کارشناسان با اساتید و سایر کارشناسان شهرهای کشور، تعامل و تبادل نظر داشته باشند.

وی درخصوص فضای سبز شهر قم اظهار کرد: باتوجه به اقلیم کویری قم و محدودیت منابع آبی زمانی که به فضای سبز استان توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که شهردار قم و سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای توسعه فضای سبز شهری قم، تلاش بسیاری در کنار تخصصی که داشتند انجام داده‌اند.

برهانی، فضای سبز شهر قم را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: شهرداری قم به خصوص در بحث توسعه گیاهان پوششی به دلیل مقاومت به آلاینده‌ها و کم آبی بسیار خوب عمل کرده است.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.