برای توسعه فضای سبز از درختان مثمر استفاده شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم بر لزوم استفاده از پساب تصفیه شده و کاشت درختان مثمر برای توسعه فضای سبز تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در تمام کشور درگیر کم آبی هستیم، در دانشگاه قم برای آبیاری فضای سبز از پساب تصفیه‌شده استفاده می‌شود و فضای سبز مناسبی برای تحصیل با نشاط دانشجویان فراهم شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای توسعه فضای سبز از درختان مثمر استفاده شود
شناسه : 76196 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فراهانی فرد در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در معاونت پژوهشی دانشگاه قم بر آن بسیار تأکید داریم، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی تخصصی است که به طور مرتب در دانشکده‌های دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش به لحاظ اینکه بخش‌های مختلفی هم از دانشگاه قم و هم از بیرون اعم از شهرداری و جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی در آن شرکت دارند، بسیار مهم و تأثیرگذار است، به خصوص که موضوع آن بحث راهبردهای توسعه فضای سبز است، زیرا هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کشاورزی مورد توجه است.

فراهانی‌فرد با بیان اینکه توسعه فضای سبز در آموزه‌های دینی ما نیز مورد تأکید است، گفت: به لحاظ تأثیری که فضای سبز در آرامش و سلامت انسان‌ها و جامعه می‌تواند داشته باشد و اینکه بسیاری از مسائل روحی به دلیل کمبود این فضاها برای تفریح و استراحت به وجود می‌آید، لذا توجه به توسعه فضای سبز اهمیت زیادی دارد.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: ما در دانشگاه قم با وجود اقلیم خشک شهر قم، فضای سبز خوبی را فراهم کردیم تا دانشجویان در یک فضای پرنشاط تحصیل کنند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجهی که در این دانشگاه به آن توجه شده و باید در تمام کشور که درگیر کم آبی هستیم نیز توجه قرار بگیرد، این است که ما در دانشگاه تصفیه فاضلاب را انجام داده و آبیاری فضای سبز از این آب انجام می‌شود تا در کنار توسعه فضای سبز مشکل کمبود آب را نیز مرتفع کنیم.

فراهانی‌فرد گفت: اگر این استراتژی در سطح کشور گسترش پیدا کند و از آب شرب برای آبیاری استفاده نشود، بسیار در امر کم آبی مؤثر خواهد بود و نکته دوم اینکه حتما در فضای سبز از گیاهان مثمر استفاده شود تا استفاده از منابع به ثمره نیز بینجامد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.