هزینه ۳۰ میلیاردی توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی(ع)

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومانی برای احداث و توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی(ع) خبر داد و گفت: باغ گیاه‌شناسی در بوستان هزار هکتاری تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۳۰ میلیاردی توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی(ع)
شناسه : 76121 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در حاشیه آغاز افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه بزرگ شهری، با اشاره به ویژگی‌های بوستان هزار هکتاری شهر قم، اظهار کرد: این بوستان یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های شهر قم در راستای حفاظت محیط‌زیست بوده که طرح‌های مختلفی در این بوستان در دست اقدام است.

وی یکی از پروژه‌های شاخص در ضلع شرقی پارک هزار هکتاری را بوستان خضر نبی(ع) دانست و ابراز کرد: این بوستان با ۵۵ هکتار مساحت جزو بوستان‌های شاخص در سطح کشور است که فاز نخست آن در سال ۱۴۰۰ با مساحتی حدود ۲۵۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: فاز دوم در هفته درختکاری سال گذشته آماده بهره‌برداری بود که با دستور شهردار به منظور استفاده شهروندان بدون برگزاری برنامه افتتاحیه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی فاز دوم این بوستان را ۳۰۰ هزار مترمربع برشمرد و یادآور شد: تاکنون برای تکمیل فضای سبز این بوستان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و خوشبختانه محیط مفرح، شاداب و پر نوری در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

جوادیان با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف نورپردازی و زیباسازی در بوستان خضر نبی(ع) اضافه کرد: این پروژه‌ها در کنار باغ گیاه‌شناسی در بوستان هزار هکتاری تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای به‌ویژه در حوزه توسعه پایدار و استفاده از منابع، شهر قم در دو سال آینده در سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در رتبه‌های اول یا دوم کشور قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.