آتش‌نشانی قم جلوتر از استانداردهای جهانی در رسیدن به محل حادثه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: میانگین جهانی در رسیدن به صحنه حادثه چهار دقیقه است که در قم این عدد به سه دقیقه و ۳۰ ثانیه رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آتش‌نشانی قم جلوتر از استانداردهای جهانی در رسیدن به محل حادثه
شناسه : 76114 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی زندیه در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آتش‌نشانی در شهر قم، اظهار کرد: شهر قم با سرانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و با وجود ۲۴ ایستگاه آتش‎‌نشانی فعال، در حال حاضر توانسته به سرانه‌های استاندارد جهانی که به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشان است، برسد.

وی با بیان اینکه این موضوع در زمان رسیدن به حوادث مشهود است، افزود: طبق استانداردهای جهانی زمان رسیدن به محل حریق چهار دقیقه است که در حال حاضر در‎ شهر قم زمان رسیدن به حریق، سه دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده و مطلوب‌تر از میانگین استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‎‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به احداث ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم خاطرنشان کرد: احداث این ایستگاه آتش‌نشانی در بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) با مساحت تقریبی هفت هزار مترمربع آغاز شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

وی پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: پراکندگی ایستگاه‌ها استانداردهای ویژه خود را دارد؛ محل قرارگیری ایستگاه‌ها می‌تواند زمان رسیدن ما به حریق حوادث را تعیین کند و وجود مکان‌های خوب می‌تواند در زمان رسیدن ما به محل حادثه تأثیر بگذارد.

زندیه اضافه کرد: در مجموع ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر قم داریم و به‌طور میانگین در هر منطقه سه تا چهار ایستگاه وجود دارد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.