کمبود سرانه آموزشی در قم

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در قم، گفت: طبق گزارش‌های موجود ۱۲۰ مدرسه نسبت به میانگین کشوری کمبود داریم، باید این مشکل با همکاری آموزش‌وپرورش و مدیریت شهری حل شود تا بتوانیم در کمترین زمان این مسئله را جبران کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمبود سرانه آموزشی در قم
شناسه : 75087 | انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح الله امراللهی در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به اهمیت توسعه کاربری‌های آموزشی در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: طبق گزارش‌های موجود ۱۲۰ مدرسه نسبت به میانگین کشوری کمبود داریم، این در حالی است که شهر قم شهر علم و اجتهاد است.

وی کمبود سرانه آموزشی در آموزش‌وپرورش را یکی از دغدغه‌های مهم خود خواند و افزود: باید این مشکل با همکاری آموزش‌وپرورش و توجه به این مهم در مدیریت شهری حل شود تا بتوانیم در کمترین زمان این کمبود را جبران کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم در ادامه به موضوع فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: کار در حوزه فرهنگ امروز یکی از مسائل مهم کشور است، زیرا دشمن با تمرکز بر نسل جوان تلاش می‌کند به‌نظام و فرهنگ انقلابی دینی ما ضربه بزند.

وی سپس از آمادگی مدیریت شهری در همکاری با سپاه خبر داد و گفت: اگر کار مشترکی با سپاه و شهرداری تعریف شود ما آمادگی همکاری را داشته و باید از هفته دفاع مقدس برای تبیین دستاوردهای انقلاب و فرهنگ انقلاب استفاده کنیم.

امراللهی خواستار اجباری شدن حضور همه مدارس به خصوص مقطع دبیرستان در نمایشگاه دفاع مقدس شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از مدارس غیردولتی و مدارس حاشیه شهر دغدغه کار فرهنگی ندارند و در مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی انقلابی شرکت نمی‌کنند.

وی همچنین مطرح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مدیریت شهری ساماندهی ورودی‌های شهر قم است که باید بر اساس هویت انقلاب دینی شهر قم ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم ادامه داد: در ورودی شهر قم از سمت تهران هیچ نشانی از فرهنگ و هویت شهر قم مشاهده نمی‌شود و نیاز است تابلوها و دیوار مربوط به ساختمان سپاه در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا ورودی ساماندهی شود.

وی در پایان تأکید کرد: همکاری و هم‌افزایی در اجرایی طرح‌ها تنها راه برون‌رفت از مسائل موجود بوده و باید همه ارگان‌ها در کنار هم تحت مدیریت واحد به میدان بیایند.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.