رصد منظم تحقق بودجه شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به برگزاری منظم جلسات کنترل پروژه به‌صورت ماهیانه، گفت: نحوه عملکرد تمام بخش‌های شهرداری قم به‌صورت ماهیانه بر اساس بودجه رصد می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رصد منظم تحقق بودجه شهرداری قم
شناسه : 74784 | انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید ابوالفضل اسماعیلی، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در شهرداری را کنترل منظم نحوه تحقق بودجه دانست و اظهار کرد: در جلسات کنترل پروژه که به‌صورت ماهیانه با معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها برگزار می‌شود، پیشرفت فیزیکی، زمانی و مالی پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

وی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ را یادآوری شد و افزود: بودجه سال ۱۴۰۲ عددی بالغ‌بر هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که بر مبنای درآمدها، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن نقدی و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن غیرنقدی پیش‌بینی‌شده است.  

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، پیش‌بینی درآمد در چهار ماه نخست سال را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درآمد در چهار ماه نخست سال دو هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان با ۱۰۷ درصد وصولی ثبت‌شده است؛ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد نقدی بوده که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با ۸۲ درصد تحقق پیداکرده است.  

وی خاطرنشان کرد: در بخش غیرنقدی هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که درصد تحقق آن ۱۶۱ درصد است.  

اسماعیلی با اشاره به تعداد پروژه‌ای که شهرداری قم در سال جاری به انجام می‌رساند گفت: با توجه به تعداد یک هزار و ۲۴ پروژه‌ای که امسال شهرداری برای شهر قم در نظر گرفته، ارزش این تعداد پروژه شش هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان است.  

وی در ادامه به تحقق بیش از پیش‌بینی درآمد اشاره کرد و افزود: زمانی که درآمد بیشتر از پیش‌بینی باشد، درصورتی‌که غیرنقدی باشد در تملک شهرداری می‌ماند و در آینده به‌صورت معوض یا موارد دیگر هزینه می‌شود.  

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در درآمدهای نقدی نیز افزایش درآمد در حساب شهرداری می‌ماند و در پروژه‌های دیگر هزینه می‌شود و مطالبات به واسطه آن پرداخته می‌شود.  

وی تأکید کرد: ماهیت کار شهرداری به گونه‌ای است که همواره بدهی‌هایی وجود دارد و در صورت افزایش درآمد نقدی، مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.