طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از دولت

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت، گفت: این مبلغ در حدود ۸۰ درصد بودجه یک سال شهرداری است که تحقق آن نیاز به اهتمام دستگاه‌های اجرایی و دولت دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از دولت
شناسه : 74570 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به تعاملات مثبت دولت، استانداری و شهرداری قم در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در راستای تعاملات شهرداری با سایر دستگاه‌ها، ۴۰ درصد از عوارض پروژه‌های نهضت ملی مسکن کاهش پیدا کرد تا امر ساخت مسکن برای مردم تسهیل شود.  

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، پیش‌بینی‌شده که این عوارض به‌صورت ماهیانه پرداخت و تا پایان سال ۱۴۰۲ تسویه شود، که البته این امر به‌طور کامل محقق نشده است.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به قرارداد صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری، ادامه داد: پروانه‌ها از سمت شهرداری صادر می‌شود، اما پرداخت عوارض ساختمانی با تأخیر مواجه شده است.  

وی طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مبلغ در حدود ۸۰ درصد بودجه یک سال شهرداری است که تحقق آن نیاز به اهتمام دستگاه‌های اجرایی و دولت دارد.  

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه پرداخت این بدهی حرکت شهرداری قم برای تقویت زیرساخت‌های شهری و تسریع پروژه‌های عمرانی را سرعت خواهد داد افزود: هرساله به مبلغ مطالبه اضافه می‌شود و از طرفی شهرداری قم در تلاش است برای جبران این موضوع به سمت سرمایه‌گذاری پیش رفته و فشار را برای مردم مضاعف نکند.  

وی با بیان اینکه روند اجرای تبصره ۶ قانون نحوه تقویم به‌خوبی پیش نمی‌رود گفت: برخلاف تبصره ۶ قانون نحوه تقویم ابنیه و اراضی، شهرداری در تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، عملکرد مناسبی در ۵ ماهه نخست سال نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.