مجوز ساخت‌وساز در شهر قم ۱۵ روزه صادر می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از صدور مجوز ساخت‌وساز در مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: چنانچه حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه در مدت دو هفته‌ انجام خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجوز ساخت‌وساز در شهر قم ۱۵ روزه صادر می‌شود
شناسه : 74568 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت‌وساز یکی از اهداف مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم است، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی همچون دومرحله‌ای کردن صدور جواز ساخت و کاهش و تسهیل فرآیندها صورت گرفته است.  

وی با بیان اینکه در قانون، دو هفته برای صدور مجوز ساخت‌وساز پیش‌بینی‌شده است، افزود: الزاماتی در این زمینه وجود دارد ازجمله اینکه اسناد مالکیت ارائه‌شده و نقشه‌ها به تأیید نظام‌مهندسی ساختمان رسیده باشد.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه گاهی شهروندان فرایند نظام‌مهندسی را جزئی از مدت‌زمان انجام کار در شهرداری به‌شمار می‌آورند، خاطرنشان کرد: گاهی شهروندان درخواست‌های خارج از حدود پروانه دارند.  

وی اضافه کرد: وقتی این مسائل مطرح می‌شود، پرونده وارد فرایند کمیسیون ماده ۵ استان قم می‌شود که این موضوع زمان را افزایش می‌دهد.  

متین‌فر تأکید کرد: اگر حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه دو هفته‌ای انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
آغاز دوره پوسیدگی بافت تاریخی قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
آغاز به کار کارگروه نشاط اجتماعی بانوان و خانواده در شهرداری قم ‏
اهمیت رویدادهای فناورانه در پیشبرد طرح‌های مدیریت شهری در قم
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.