تدابیر ویژه مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: هر سال و در آستانه اربعین حسینی خیل عظیم زائران کربلای معلی از سراسر کشور و ۱۵ کشور دیگر با حضور در شهر قم آماده حرکت به سمت کربلای معلی و زیارت بارگاه امام حسین(ع) می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدابیر ویژه مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی
شناسه : 74198 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به حضور خیل عظیم زائران و عزاداران در شهر قم، خدمت‌رسانی به‌طور ویژه در شهر ادامه دارد.

وی افزود: هر سال و در آستانه اربعین حسینی خیل عظیم زائران کربلای معلی از سراسر کشور و ۱۵ کشور دیگر، با حضور در شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور در مسجد مقدس جمکران، آماده حرکت به سمت کربلای معلی و زیارت بارگاه امام حسین (ع) می‌شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی و پس از آن در مسیر برگشت نیاز به تدابیر ویژه دارد، خاطرنشان کرد: به همین منظور مدیریت شهری قم مطابق برنامه هرسال تدابیر ویژه‌ای را در این زمینه پیش‌بینی کرده است.

جانشین شهردار در ستاد تسهیلات زائران با اشاره به اختصاص ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای راهپیمایی جاماندگان، اضافه کرد: استقرار خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی پیرامون حرم مطهر، قرارگاه اربعین، مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) در طول مسیر پیاده‌روی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی تصریح کرد: تأمین مایحتاج زائران، پیش‌بینی یخ مورد نیاز موکب‌ها، رفع سد معبر و جمع‌آوری متکدیان، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح مناطق به‌ویژه پیرامون حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و طول مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص)، آماده‌سازی و نظافت مستمر آسانسورها، سرویس‌های بهداشتی و فضای عمومی پارکینگ زائر در محدوده حرم مطهر از جمله اقدامات در این زمینه است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به تأمین آب سرویس‎ بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و میدان آستانه و تکمیل فضاسازی و سیاه‌پوشی سطح شهر و مبادی ورودی آن اظهار کرد: طراح تهیه و نصب بنر به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو با موضوعات خوشامدگویی در ستادهای هشت‌گانه، اطلاع‌رسانی و هدایت مسیر در ورودی‌های شهر، فرهنگ‌سازی، رعایت بهداشت و جمع‌آوری پسماند در مسیر پیاده‌روی اربعین از مسائلی است که برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه فضاسازی و تکمیل سیاه‌پوش کردن میادین و بلوارها از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام خواهد بود، گفت: آماده‌باش سامانه ۱۳۷ در ایام اربعین حسینی برای پاسخگویی به زائران به‌صورت بیست‌وچهارساعته و پیش‌بینی لازم به منظور استقرار اپراتورهای سه زبانه برای پاسخگویی به زائران خارجی در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین شهردار در ستاد تسهیلات زائران ادامه داد: ستادهای اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در سطح مناطق هشت‌گانه شهری در آستانه اربعین حسینی با محوریت حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران با ارائه خدمات به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی تشکیل خواهد شد.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.