تابلوهای هدایت مسیر شهری به‌روزرسانی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تجهیز و تکمیل تابلوهای هدایت مسیر شهری خبر داد و گفت: خط کشی معابر در مناطق کم برخورد دار نیز امسال در اولویت قرار گرفته و در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تابلوهای هدایت مسیر شهری به‌روزرسانی می‌شود
شناسه : 73353 | انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی در نود و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، گزارشی از عملکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ارائه داد و اظهار داشت: طرح جامع حمل‌ونقلی شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین سند راهبردی شهر تصویب و در حال ابلاغ است.

وی انجام مطالعات را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت دانست و افزود: بر اساس مطالعات دقیق می‌توانیم برای شهر تصمیم‌گیری کرده و شهر را به سمت توسعه پایدار و حمل‌ونقل پاک هدایت کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در مطالعات جدید افزایش نرخ رشد تقاضای سفر، اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی در دستور کار قرار گرفته و ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در دوره جدید مطالعات، کاهش سوانح موتورسیکلت‌ها و به‌روزرسانی تابلوهای هدایت مسیر است که در حال انجام بوده و با توجه به بهره‌برداری از مسیرهای جدید باید تابلوهای جدید نصب شود.

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: مناسب‌سازی مسیرها و اخذ مشاور برای مطالعات در شناسایی گره‌های ترافیکی نیز در حال انجام است.

وی به اورهال کردن اتوبوس‌های نیز اشاره کرد و گفت: اورهال کردن اتوبوس‌ها به‌صورت مرحله‌ای انجام‌شده و ساماندهی و نماسازی ۶۰ ایستگاه اتوبوس نیز در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه یادآور شد: تجهیز پنج پل عابرپیاده به آسانسور نیز در مرحله مناقصه بوده و پنج میلیارد تومان نیز به ایمن‌سازی معابر اختصاص داده‌شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی ۵ کد سامانه ثبت تخلف در بلوار غدیر نیز خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده ۵ کد برای ثبت تخلف در بلوار غدیر فعال می‌شود تا ضریب ایمنی این بلوار ارتقا پیدا کند.

خانه‌زاد یزدی در پایان بیان کرد: خط کشی معابر در مناطق کم برخورد دار نیز امسال در اولویت قرار گرفته و در حال انجام است.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.