فعالیت ۴۰۰ چاپخانه در قم

عضو اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با بیان اینکه قصد داریم ظرفیت‌های چاپخانه داران استان را به کشور معرفی کنیم، گفت: بیش از ۴۰۰ واحد فعال در صنعت چاپ استان قم با بیش از ۴ هزار نیروی انسانی در حال فعالیت هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۴۰۰ چاپخانه در قم
شناسه : 73275 | انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید علی موسوی‌نژاد در نشست خبری برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم که در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، با بیان اینکه صنعت چاپ به عنوان سومین صنعت مهم در دنیا شناخته می‌شود، اظهار کرد: صنعت چاپ بعد از پیروزی انقلاب بواسطه تولید منشورات علمی و فرهنگی گسترش یافت و در حال حاضر به منظور نیاز صنعت به عرصه بسته‌بندی به این سمت‌وسو توسعه یافته است.

وی، افزایش توان واحدهای مستقر در استان و کاهش نیاز به واردات، گسترش صنایع زیر دستی و صنایع کوچک، ایجاد خوشه صنعت چاپ با هدف کمک به رشد و توسعه صنعت چاپ در استان قم و برگزاری نمایشگاه را از جمله فعالیت‌های مؤثر اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم عنوان کرد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم، گفت: این نمایشگاه سبب شناسایی و معرفی ظرفیت فعالان و تولیدکنندگان این صنعت در سطح کشور و حتی خارج از کشور می‌شود.

همچنین یاسر دیبایی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم با بیان اینکه این نمایشگاه در مهرماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: صنعت چاپ در دنیا بیش از هزار دلار گردش مالی دارد که ۵۰ درصد آن در حوزه چاپ و بسته‌بندی است؛ صنعت چاپ دیگر به چاپ روی کاغذ و مقوا منحصر نمی شود، امروز چاپ روی فلز، بسته بندی روی مواد غذایی، چاپ دیجیتال و دیگر موارد را هم دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه صنعت بسته‌بندی در کشورهای امارات، بحرین، قطر، عربستان و به ویژه ترکیه بیش از ۲۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد، گفت: این صنعت در اشتغال‌زایی تأثیر مهمی دارد چراکه اکثر صنایع با حوزه چاپ و بسته‌بندی سروکار دارند.

عضو اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم بیان کرد: بیشتر تمرکز صنعت چاپ قم در حوزه نشر کتاب متمرکز بوده و در حال حاضر بر حوزه چاپ بسته‌بندی تمرکز دارد؛ با توجه به اینکه صنعت چاپ استان قم قطب سوم برتر کشور است، بنابراین نیاز دارد که خود را به روز کند.

دیبایی، معرفی واحدهای فعال استان قم در حوزه صنعت چاپ به یکدیگر را از اهداف برگزاری نمایشگاه چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی دانست.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با ایجاد صنعت شهاب سعی کرده این گستره را وسعت ببخشد و مجموعه‌ای با جانمایی درست را در اختیار صنعت چاپ قرار دهد.

دیبایی با بیان اینکه قصد داریم ظرفیت‌های چاپخانه داران استان را به کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ واحد فعال در صنعت چاپ استان قم با بیش از ۴ هزار نیروی انسانی در حال فعالیت هستند که قابلیت افزایش دارد.

در ادامه این نشست، مصطفی قمی مدیرعامل توسعه خوشه چاپ و بسته‌بندی اظهار کرد: مدل توسعه خوشه‌های کسب و کار حدود ۲۰ سال است در ایران انجام می‌شود، این مدل در دنیا پذیرفته شده و صنایع کوچک در کل دنیا از این مدل استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بحث خوشه چاپ و بسته‌بندی استان قم در طول ۶ ماه مشکلات احصا و راهکارها مشخص شد که ما باید تغییر رویکردی از چاپ کتاب به چاپ بسته‌بندی داشته باشیم.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم، شناسایی مشتریان جدید از بازارهای داخلی و خارجی است.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.