ضرورت توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی در قم

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: صنعت چاپ و بسته‌بندی قطعاً یک صنعت فرهنگی است و می‌تواند معرف ظرفیت‌های فرهنگی استان باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی در قم
شناسه : 73271 | انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، روح‌الله ابراهیمی در نشست خبری برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم که در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما هر جا کار را به مردم سپردیم و مردم در رأس امور بودند ثمره آن موفقیت بود، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی هم باید کار را به مردم سپرد، به این معنا که دولت و حاکمیت ساختارها را ایجاد و اجرا با مردم باشد.

وی به مزایای مدل توسعه خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: این موضوع کمک می‌کند کار را به مردم بسپاریم و مردم را در حوزه اقتصادی دخیل کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: هدف از مدل توسعه خوشه‌های صنعتی این است که واحدهای صنعتی روی پای خود بایستند و توان حل مسائل و مشکلات را داشته باشند.

ابراهیمی، تدوین و اجرای زیست بوم شهرک شهاب (چاپ و نشر) را مورد توجه قرارداد و گفت: با تدوین نقشه راه زیست بوم کسب و کار استان در بخش صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی، شاهد رشد روز افزون کسب و کارها در این حوزه هستیم.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار برای رفع حلقه‌های مفقوده صنعت چاپ بسیار اهمیت دارد؛ با توجه به شرایط محیطی امروز، صرف کارکردن در حوزه چاپ و نشر نمی‌تواند جنبه‌های اقتصادی این حوزه را به درستی حمایت کند.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی در استان قم مبتنی بر ظرفیت‌های استان است، یادآور شد: صنعت چاپ و بسته‌بندی قطعاً یک صنعت فرهنگی است و می‌تواند معرف ظرفیت‌های فرهنگی یک ملت باشد، بنابراین توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی قم است.

ابراهیمی بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم حوزه چاپ و بسته‌بندی تأکید کرد و گفت: ایجاد شهرک تخصصی، ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک و متوسط، تهیه اطلس اعضا و ذی‌نفعان خوشه چاپ و معرفی توانمندی آن‌ها، تأمین مواد اولیه، برگزاری دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز بازار، از جمله زیرساخت‌های لازم در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی است که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه بسته‌بندی موضوع اساسی و مهمی برای ورود به بازارهای بین المللی است، گفت: قطعاً یکی از حلقه‌های مفقوده در دیگر بخش‌های صنعت بحث بسته‌بندی است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت گیرد.  

ابراهیمی در پایان بر لزوم تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق و معرفی پتانسیل‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی و دیگر صنایع به توسعه زیست بوم کسب و کار استان قم و مردمی سازی اقتصاد کمک کنند.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.