مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به راهیابی ۱۶۰ شرکت‌کننده به مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: رقابت‌های این مرحله از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد به مدت سه روز با حضور خواهران و برادران برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود
شناسه : 73023 | انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف قم، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی دهه ولایت در قم اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع) و ابراهیم و محمد(ع) میزبان این مسابقات بودند و ۱۰۵۰ نفر از خواهران و برادران در بخش آوایی آن شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقات به مدت ۱۲ روز (۶ روز خواهران و ۶ روز برادران) برگزار شد و ۱۶۰ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه کسب حد نصاب امتیاز تعیین شده برای رسیدن به مرحله استانی لازم بوده است گفت: روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مسابقات بخش خواهران مجددا به میزبانی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) و به مدت یک روز برگزار می‌شود و برادران هم طی روزهای پنجشنبه و جمعه، در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان قم به رقابت با هم می‌پردازند.

صالح‌نژاد خاطرنشان کرد: ساعت برگزاری مسابقات طی هر سه روز از ۸ تا اذان مغرب تعیین شده است.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مرحله نهایی و کشوری مسابقات هم در دو بخش برگزار خواهد شد گفت: ابتدا مرحله پیش مقدماتی برگزار خواهد شد و کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله اصلی و کشوری راه می‌یابند که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی به ویژگی این دوره از مسابقات در سطح استان قم اشاره و ابراز کرد: با توجه به سطح بالای متسابقین قم در بخش‌های حفظ و قرائت، در همه رشته‌ها دو نفر داور به ارزیابی شرکت‌کنندگان می‌پردازند که با حضور رئیس هیئت داوران و ناظران ویژه از مرکز خواهد بود و امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده، میانگین نمره‌ای است که داوران به او می‌دهند.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.