ساخت بوستان عفاف و حجاب در منطقه ۲ قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ساخت بوستان شاخص حجاب و عفاف در منطقه دو خبر داد و گفت: بوستان بانوان منطقه دو به‌صورت ویژه به موضوع حجاب و عفاف پرداخته و طرح بوستان بر اساس نمادهای اسلامی طراحی‌شده است
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساخت بوستان عفاف و حجاب در منطقه ۲ قم
شناسه : 71655 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت هماهنگی چهره شهر بافرهنگ مردم، اظهار داشت: امروز ارتباط بین فرهنگ مردم و طراحی شهر ثابت‌شده و در شهرداری نیز تلاش می‌شود فرهنگ انقلابی و ایرانی به‌خوبی رعایت شود.

وی تأثیر شهر در فرهنگ مردم موردتوجه قرارداد و افزود: امروز همه ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و شهری وظیفه‌ای ویژه‌ای داشته و سازمان سیما و منظر و پارک‌های شهرداری نیز از این مهم مستثنا نیست و با توجه به کثرت وظایفی که وزارت کشور برای شهرداری‌ها مشخص کرده، ما نیز مسئولیت خود را برعهده‌گرفته‌ایم.

وی از ساخت بوستان شاخص حجاب و عفاف در منطقه ۲ خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در تمام مناطق بوستان ویژه بانوان داریم، اما بوستان بانوان منطقه ۲ به‌صورت ویژه به موضوع حجاب و عفاف پرداخته و طرح بوستان بر اساس نمادهای اسلامی طراحی‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: بوستان‌ها فرصتی برای کارهای فرهنگی در سطح شهر است که سازمان فرهنگی اجتماعی و کنشگران فرهنگی می‌توانند از این فرصت به‌خصوص بوستان‌های بانوان استفاده کرده و الگوهای خوبی در فرهنگ زیست عفیفانه در جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در بوستان نرگس یک گروه جهادی از خانم‌های تحصیل‌کرده حضور داشته که ۱۱ میز خدمت دارند و یک کار علمی، شکیل و زیبا به مردم ارائه می‌دهند و در تلاش هستیم در تمام بوستان‌های بانوان این طرح را اجرایی کنیم و زیرساخت‌های لازم را در اختیار این گروه‌های جهادی قرار دهیم.

جوادیان به کاشت نهال در جشن تکلیف نوجوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات فرهنگی در بوستان‌ها با همکاری سازمان فرهنگی انجام می‌شود و به‌صورت متوسط در هفته ۸ تا ۱۰ مورد از کنشگران فرهنگی از طرف سازمان فرهنگی به سازمان معرفی می‌شوند تا در بوستان‌ها کار فرهنگی انجام شود.

وی برگزاری نشست ها و جلسات مشترک با ارگان‌های فرهنگی را مطرح و ابراز کرد: هر هفته چندین جلسه مشترک با ارگان‌های فرهنگی برگزار می‌شود و در نشریه تخصصی نارون نیز به‌صورت جدی به موضوعات عفاف و حجاب پرداخته می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه نصب پوسترها و بنرهای تبلیغی در بوستان‌ها در دستور کار قرارگرفته و گروه‌های فرهنگی که طرف قرارداد سازمان هستند نیز باید در فضای خود پوسترهای فرهنگی نصب کنند.

وی در پایان یادآور شد: در طراحی تمام بوستان‌های جدید فضای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دیده می‌شود تا بتوانیم فضا و نیازهای سخت‌افزاری کنشگران را تأمین کنیم و باید تمام ارگان‌های نظارتی نسبت به فعالیت این گروه‌ها نظارت کافی داشته باشند.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.