«سرهنگ ثریا» به جشنواره «حوا» می‌آید

فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» از آثار تحسین‌شده چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در نخستین روز جشنواره فیلم «حوا» در قم به روی پرده سینما ونوس می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«سرهنگ ثریا» به جشنواره «حوا» می‌آید
شناسه : 71432 | انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» از عصر روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در سینما ونوس قم آغاز به کار می‌کند.

در نخستین سانس این جشنواره که از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود، پنج فیلم کوتاه «اسماء» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو و فرید حاجی عباسی، پرتاب ناگهانی یک فیل» به کارگردانی نازنین چیت‌ساز، «تی یره» به کارگردانی مصطفی مهربان، «۳۲۳ ماه و چند هفته و چند روز» به کارگردانی پیمان فلاح و  «یک حلقه معمولی» به کارگردانی نوا رضوانی به روی پرده می‌رود.

در دومین سانس این جشنواره که به نوعی مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی نیز به شمار می‌رود، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج در ساعت ۱۷ اکران می‌شود.

فیلمی که شش ماه قبل در جریان برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم با استقبال مواجه شد و تمامی بلیت‌های این فیلم به فروش رسید.

«سرهنگ ثریا» از جدیدترین آثار سازمان هنری رسانه‌ای اوج به شمار می‌رود و روایتی جذاب و تکان‌دهنده از مادران و خانواده‌هایی است که برای آزادی فرزندان خود از اردوگاه اشرف تلاش می‌کنند. 

«سرهنگ ثریا» به جشنواره «حوا» می‌آید

اما دیگر فیلم بلند سینمایی که از ساعت ۱۹ به روی پرده سینما ونوس می‌رود، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی فیلمساز سیستانی سینمای ایران است.

این فیلم با بازی امیر جعفری، رؤیا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند و مهتاب ثروتی، داستان دو برادر بلوچ را روایت می‌کند که آرزوی حضور در تیم ملی بوکس را دارند.

«سرهنگ ثریا» به جشنواره «حوا» می‌آید

آخرین سانس روز نخست جشنواره فیلم «حوا» به اکران دو مستند «واهگ» ساخته حدیث جان‌بزرگی و «دیوارهای نخی» ساخته عباس عمرانی بیدی اختصاص دارد.

«واهگ» به زندگی سمیه میهن‌خواه، بانوی فعال بلوچ در حوزه فرهنگی می‌پردازد و جنبه‌های کمتر دیده‌شده زندگی زن و خانواده را در بلوچستان به تصویر می‌کشد. وی از پیشروان عرصه کتابخوانی کودک و نوجوان در منطقه دشتیاری است که فعالیت‌های اثرگذاری در این حیطه در منطقه محروم خود انجام داده است.

«سرهنگ ثریا» به جشنواره «حوا» می‌آید

«دیوارهای نخی» نیز روایت زندگی شهناز زینل پور، معروف به ننه شهناز است که بعد از فوت همسرش، سرپرستی طایفه‌ای از عشایر «کرمانج» در مناطق خراسان شمالی را به عهده می‌گیرد. او پسر فوتبالیستش را در راه میهن فدا می‌کند. از آن به بعد، با خودش عهد می‌بندد که برای تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال، تمام فامیل را به چادرش دعوت کند.

«سرهنگ ثریا» به جشنواره «حوا» می‌آید

خاطرنشان می‌شود نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد همزمان با هفته عفاف و حجاب از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در پایتخت و تعدادی از استان‌های کشور از جمله قم برگزار می‌شود.

برگزاری این جشنواره در قم با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بوده و تماشای آثار جشنواره برای تمامی علاقه‌‌مندان رایگان است.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.