در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

جایگاه ممتاز قم در نشر کتاب کودک و نوجوان

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برنامه‌ریزی برای برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان قم در سال جاری خبر داد و گفت: ناشران قمی کتاب کودک و نوجوان پیشرفت چشمگیری در این سال‌ها داشتند و با تولیدات خود مخاطب بسیاری را جذب کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جایگاه ممتاز قم در نشر کتاب کودک و نوجوان
شناسه : 71379 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱   پرینت

روح‌الله کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به هجدهم تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان، اظهار کرد: استان قم در رتبه دوم چاپ و نشر در کشور قرار دارد و در این سال‌ها در تولید و نشر کتاب کودک و نوجوان پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه استان قم در سه حوزه کتاب دین، دفاع مقدس و کودک و نوجوان در کشور شاخص است و حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: بخشی از نویسندگان و ناشران مطرح کتاب‌های کودک و نوجوان کشور در قم فعالیت دارند و در این سال‌ها در تولید و انتشار آثار این گروه سنی نقش‌‌آفرین بودند.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تعدادی از نویسندگان و فعالان ادبیات کودک و نوجوان از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم هستند و با قلم خود در ترویج زیست دینی و سبک زندگی کودکان و نوجوانان نقش مؤثری داشتند.

کریمی با تأکید بر اینکه قم بعد از پایتخت مهم‌ترین استان کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی است، گفت: در سالیان اخیر در حوزه نشر کتاب کودک پیشرفت چشمگیری داشتیم و بعضی از ناشران مطرح کودک و نوجوان استان نظیر نشر «براق»، «جمال» و «کتابک» در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب حضور فعالی دارند و با تولیدات خود مخاطب بسیاری را در این سال‌ها جذب کردند.

وی به رشد قابل توجه صادرات کتاب از قم اشاره کرد و گفت: بخشی از کتاب‌های صادر شده به کشورهای منطقه مربوط به کتب کودک و نوجوان است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال گذشته، ۲۵ هزار کتاب به کتابخانه‌ها، مساجد، مؤسسات و گروه‌های مردمی اهدا کرد که بخش قابل توجهی از آنها کتاب‌های کودک و نوجوان برای مخاطبان این گروه سنی بود.

کریمی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری سه دوره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قم اشاره کرد و گفت: آخرین دوره نمایشگاه در اواخر سال ۱۳۹۸ برگزار شد اما با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در اهمیت به کتاب کودک و نوجوان و درخواست ناشران و علاقه‌مندان، احتمالاً امسال چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در قم برپا شود.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.