تکذیب درخواست تذکر به شهردار قم/ شورای شهر اسیر حاشیه‌سازی نمی‌شود

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر اینکه شورا علاقه‌ای به ایجاد خلل در مسیر خدمات‌رسانی در شهر ندارد و تحت تأثیر حاشیه‌سازی قرار نمی‌گیرد، گفت: تاکنون درخواستی از سوی برخی از اعضای شورا جهت تذکر به شهردار در خصوص عملکرد وی یا عملیات شهرداری به رئیس شورا ارسال نشده‌ و درخواست سؤال مطرح شده نیز در چارچوب قوانین مربوطه نبوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکذیب درخواست تذکر به شهردار قم/ شورای شهر اسیر حاشیه‌سازی نمی‌شود
شناسه : 71364 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: از وظایف مهم و اساسی شورای اسلامی شهر نظارت بر عملکرد شهردار و عملیات شهرداری است که در طول دوران شورای شهر بویژه دوره ششم، اهتمام ویژه‌ای به آن وجود داشته‌است.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که دغدغه اعضای شورا باید طبق قانون مطرح شود تا پیگیری‌های لازم دراین خصوص صورت گیرد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه سؤال از شهردار قم باید طبق مفاد قانون باشد، افزود: فرایند قانونی سؤال باید مطابق ماده ۸۳ قانون تشکیلات و انتخابات شورای اسلامی شهر باشد که طبق آن،‌ اعضا ابتدا درخواست تذکر سؤال خود را برای رئیس شورا ارسال کنند.

محرری در تشریح این ماده قانونی، ادامه داد:‌ چنانچه یک یا چند نفر از عملکرد شهردار و عملیات شهرداری سؤال داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا به شهردار تذکر داده شود و در صورت عدم رعایت موارد مورد تذکر، سؤال به صورت کتبی مطرح و رئیس شورا سؤال را برای شهردار ارسال کرده و  شهردار موظف است که بعد از ۱۰ روز در جلسه عادی و یا فوق العاده شورا برای توضیح حاضر شود

وی اظهار داشت: تاکنون چنین درخواستی از رئیس شورا نشده و رئیس شورا نیز تذکری در این رابطه به شهردار انجام نداده‌ است.

رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: صرف نظر ازاین که موضوع مرخصی شهردار جزء عملکرد شهرداری و عملیات شهرداری قرار دارد یا خیر، در صورتی که مرخصی شهردار را نیز جزء عملکرد شهرداری بدانیم باید فرایند قانونی آن طی شود.

محرری تصریح کرد: رئیس شورای شهر موظف است در چارچوب قوانین ابلاغی هرگونه درخواستی را در فرایند خودش انجام دهد و مقاومتی در برابر قانون نیست.

وی گفت: شورای شهر مصمم است که به هیچ وجه نسبت به استمرار خدمات‌رسانی در شهر خللی ایجاد نشود و تحت تاثیر حاشیه‌سازی قرار نخواهد گرفت.

رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: ما امروز شاهدیم برخی پروژه‌های مهم در سطح شهر بدون مراسم رسمی در اختیار مردم قرار گرفته که برای مثال می‌توان به تقاطع نماز در منطقه چهار و تقاطع شهدای روحانیت در منطقه دو اشاره کرد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.