پیش‌بینی اجرای تونل خیابان امام موسی صدر با دو هزار میلیارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به انجام مطالعات اجرای پروژه تونل خیابان امام موسی صدر، گفت: این پروژه با هدف آرام‌سازی مسیر صحن جوادالائمه(ع) پیش‌بینی شده و احتمالاً این تونل از پل حجتیه تا پل شهید رجایی به طول حداقل یک کیلومتر اجرایی خواهد شد که هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی اجرای تونل خیابان امام موسی صدر با دو هزار میلیارد
شناسه : 71167 | انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده صبح امروز در بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه‌های عمرانی شهر، با اشاره به اجرای پروژه تونل غدیر اظهار داشت: این پروژه در دو سطح منفی در حال اجراست که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از سطوح منفی‌های این تونل به بلوار پیامبر اعظم(ص) متصل خواهد شد، ابراز کرد: هم‌اکنون پروژه در حال جداره سازی و اتمام کارها بوده و به‌زودی با اتمام خاک‌برداری‌ها و جداسازی‌ها، پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، طول مسیر پروژه فاز ۵ عماریاسر تا میدان سپاه را هزار و ۱۵۳ متر دانست و افزود: روند پروژه به‌سرعت در چندین جبهه کاری در حال انجام است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ترافیک بعد از اجرای این پروژه، مطرح کرد: تقاطع‌های چراغ‌دار تا میدان سپاه در فاز ۵ عماریاسر پیش‌بینی‌شده است، ولی در هر شرایطی طبق طرح جامع حمل‌ونقل، تقاطع غیرهمسطح سه سطحه میدان سپاه باید اجرایی شود.

حلوایی زاده، هزینه پیش‌بینی‌شده برای اتمام پروژه عمرانی فاز ۵ عماریاسر و تونل غدیر بدون هزینه‌های تملکات را ۲۲۰ میلیارد تومان برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه مطالعات و مراحل اجرایی تونل امام موسی صدر نیز در دست اقدام است، تصریح کرد: سناریوهای مختلفی در دست بررسی است و این تونل از پل حجتیه تا پل شهید رجایی حداقل به طول یک کیلومتر اجرایی خواهد شد که هزینه‌های پیش‌بینی‌شده با تعدیل برای این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، یکی از اهداف اجرایی این تونل را آرام‌سازی مسیر صحن جوادالائمه(ع) دانست و اضافه کرد: نگرانی وجود تأسیسات با توجه به هسته مرکزی بودن در این پروژه وجود دارد.

وی اجرای طرح در مسیر ریل‌های جمع‌آوری‌شده را موردتوجه قرار داد و گفت: این پروژه به‌صورت فضای سبز و پیش‌بینی مسیرهای دوچرخه و پیاده اجرایی می‌شود که دو طرف مسیر ۸ متر مسیر سواره در نظر گرفته‌شده است.

نوشته های مشابه
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.