رئیس نظام صنفی رایانه قم خبر داد

سهم ۵۰ درصدی بانوان قم در کسب و کار اینترنتی

شهر بیست/ رئیس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان قم از بی توجهی به تربیت شغلی و کسب و کارهای نو در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: سهم بانوان قم در کسب و کار اینترنتی ۵۰ درصد است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم ۵۰ درصدی بانوان قم در کسب و کار اینترنتی
شناسه : 6943 | انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سعید مشهدی در همایش روز جهانی دختران فناوری اطلاعات که قبل از ظهر سه‌شنبه در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: متأسفانه بانوان در ورود به کسب و کارهای نو دچار مشکلات و محدودیت‌هایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه بانوان قمی در عرصه کسب و کارهای فناوری اطلاعات فعال و پیشتاز هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد بانوان قمی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

رئیس نظام صنفی رایانه استان قم از افزایش و گستردگی فعالیت بانوان در عرصه فناوری اطلاعات استان قم خبر داد و گفت: بدون شک بانوان در آینده نزدیک می‌توانند در نظام تصمیم گیری این عرصه نقش تأثیرگذاری پیدا کنند.

وی با تصریح این مطلب که باید فضای کسب و کار از همان کودکی در خانواده‌ها آموزش داده شود، گفت: متأسفانه وابستگی طولانی مدت مالی و عاطفی فرزندان سبب شده تا آنها فضای کسب و کار جدی و حرفه‌ای را تجربه نکرده و در آینده دچار مشکلاتی شوند.

مشهدی با تأکید بر اینکه بانوان باید در شبکه سازی ایده‌ها و طرح‌های خود پیشقدم شوند گفت: یکی از مشکلات بانوان در ایجاد کسب و کار عدم اعتماد به نفس و ریسک ناپذیری در ایجاد و سرمایه گذاری در کسب و کار است.

گلایه از نبود دغدغه محتوا سازی در فضای مجازی

وی از نبود یک سازوکار جامع برای محتوا سازی در حوزه فناوری اطلاعات ابراز نگرانی کرد و گفت: چرا نباید دغدغه تولید محتوای سالم و مطابق با ارزش‌های ملی و دینی در این حوزه را نداشته باشیم تا دیگران برای ما محتوا سازی کرده و مشکلات عدیده فرهنگی پیدا کنیم.

رئیس نظام صنفی رایانه استان قم بر لزوم تولید و افزایش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: با این روش هم توانایی رصد و غلبه بر نیرنگ‌های رسانه‌ای دشمنان خواهیم داشت و هم می‌توانیم مطابق با نیازهای واقعی جامعه محتوا سازی کنیم.

در پایان این همایش، از میان ۴۵ ایده رسیده از میان دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم از سه ایده برتر تقدیر شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.