برپایی نمایشگاه خوشنویسی «کرامت» در قم

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و خوشنویسی «کرامت» همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در نگارخانه اشراق قم گشایش یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی نمایشگاه خوشنویسی «کرامت» در قم
شناسه : 68997 | انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و خوشنویسی «کرامت» همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد سراسر نور کریمه اهل‌بیت(س) در نگارخانه اشراق قم برپا شد.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمد کاظم رضوانی معاون هنری و روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، روح‌الله رفیعی رئیس اداره هنر و رسانه معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی، علی اصغر نظری حائل رئیس انجمن خوشنویسان قم به همراه جمعی از هنرمندان خوشنویس استان در در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

تصاویر/ آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «کرامت» در نگارخانه اشراق

رئیس انجمن خوشنویسان قم در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی «کرامت» در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰»، از ارسال ۵۰ اثر به دومین جشنواره خوشنویسی «کرامت» خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر برگزیده با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث اکران شده است.  

نظری حائل افزود: این نمایشگاه به دنبال فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی «کرامت» شکل گرفت و ۲۰ اثر برگزیده جشنواره به نمایشگاه راه یافت.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل مشکلات مالی بنا بود جشنواره «کرامت» برگزار نشود اما حیف بود در شهر کریمه اهل‌بیت(س) باشیم و کاری برای حضرت معصومه(س) نکنیم، بنابراین به لطف بانوی کرامت این نمایشگاه شکل گرفت.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: هنرمندان جوان برای شرکت در دومین جشنواره خوشنویسی «کرامت» در اولویت بودند و از استادان صاحب‌نام خواهش کردیم در این جشنواره شرکت نکنند تا هنرجویان جوان با انگیزه بیشتری مشارکت داشته باشند و آثارشان دیده شود.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «کرامت» در قم

نظری حائل تصریح کرد: در این نمایشگاه آثاری از نوجوان ۱۵ ساله تا استاد ۷۰ ساله اکران شده است.

وی به اکران آثار هنرمندان پیشکسوت خوشنویس در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: استاد «زین‌العابدین اسماعیلی» و استاد «مسعود رنگساز» از جمله هنرمندان پیشکسوتی هستند که در این نمایشگاه اثر دارند و از نوجوانان نیز «عماد ملکیان» که به تازگی موفق به دریافت مدرک فوق ممتاز خوشنویسی شد، اثر خوبی در این جشنواره ارائه کرده است.

رئیس انجمن خوشنویسان قم با بیان اینکه نیمی از آثار جشنواره به بانوان تعلق دارد، افزود: بانوان جوان حضور چشمگیری داشتند و با اینکه در سطح هنرجویی بودند، آثارشان فراتر از سطح هنرجویی بود.

تصاویر/ آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «کرامت» در نگارخانه اشراق

نظری حائل با اشاره به برپایی این نمایشگاه با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: به ۱۰ هنرمند خوشنویس برگزیده این جشنواره مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

همچنین ریحانه ابراهیمی دبیر تشکل بانوان «خیمه» از اکران ۱۲ اثر از ده بانوی هنرمند قمی در بخش تجسمی نمایشگاه «کرامت» خبر داد و گفت: این آثار در قالب نقاشی، تصویرسازی و تایپوگرافی با موضوع زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تولید شده است.  

تصاویر/ آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «کرامت» در نگارخانه اشراق

خاطرنشان می‌شود در حاشیه این نمایشگاه، جمعی از هنرمندان و هنرجویان خوشنویسی به کتابت آثاری با موضوع دهه کرامت پرداختند.

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و خوشنویسی «کرامت» به مدت ۱۲ روز از روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه تا روز پنجشنبه ۱۱ خردادماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه اشراق واقع در خیابان شهدا (صفائیه) روبه‌روی کوچه آمار پذیرای علاقه‌مندان است.

*گزارش تصویری آیین افتتاحیه این نمایشگاه را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.