تلاش هنرمند قمی برای نمایش هویت اصیل ایرانی در هنر نقاشی

نمایشگاه نقاشی وحید سلیمانی با عنوان «نقش آبی خیال» در گالری بهفام برپا شده و ۳۵ نقاشی از آثار این نقاش و نگارگر قمی با نگاهی خلاقانه به هنر نقاشی ایرانی به نمایش درآمده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش هنرمند قمی برای نمایش هویت اصیل ایرانی در هنر نقاشی
شناسه : 68183 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نمایشگاه نقاشی وحید سلیمانی با عنوان «نقش آبی خیال» در گالری بهفام برپا شده و ۳۵ نقاشی از آثار این نقاش و نگارگر قمی با نگاهی خلاقانه به هنر نقاشی ایرانی به نمایش درآمده است.   

وحید سلیمانی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» درباره آثار اکران شده در این نمایشگاه، گفت: این آثار با نگاهی به هنر نقاشی ایرانی در قالب هنر مدرن بر روی بوم با تکنیک اکریلیک به تصویر کشیده شده است.

وی در خصوص دغدغه شخصی خود برای به تصویر کشیدن آثاری از دل سنت در عصر مدرنیته، گفت: سال‌هاست از فرهنگ و هنر پیشینیان خود فاصله گرفته و با یک خلأ مواجه هستیم، طرح‌ها و رنگ‌های روح‌نواز و زیبایی در زندگی گذشتگان ما جاری بوده که از آنها دور شدیم و امروز تصویر خاکستری از شهرها می‌بینیم.

این هنرمند نگارگر استان قم افزود: کاشی‌کاری‌هایی که در مساجد و بناها و حمام و بازارچه‌ها بوده امروز در زندگی ما رنگ باخته و فضای شهری و بناها با بی‌روحی و فسردگی دیده می‌شود.

سلیمانی در خصوص المان‌هایی که در طراحی آثار خود بهره برده است، افزود: در طراحی این نقاشی‌ها از عناصر و نمادهای ایرانی استفاده شده تا علاقه‌مندان را با زیبایی‌های عصر سنت و رنگ‌ها و بناهای قدیم ایرانی شریک کند.

وی تصریح کرد: نمادهایی که در این آثار استفاده شده بیشتر نقوش سنتی ایرانی است؛ کاشی‌کاری‌ها، آجرکاری‌ها و رنگ‌هایی که در بناهای ایرانی مثل مساجد و حمام‌های قدیمی وجود داشته و تلاش کردم این طرح‌ها را به صورت مدرن‌تر به تصویر بکشم.

این هنرمند نگارگر همچنین در خصوص نقاشی‌هایی که نقش گل و مرغ در آنها دیده می‌شود، گفت: در این نقاشی‌ها تأثیر نگارگری به وضوح مشاهده می‌شود و تلاش کردم آنها را در قالب جدید ارائه دهم.

سلیمانی در خصوص اینکه عموم مخاطبان با آثارش ارتباط برقرار می‌کنند و نقاشی‌هایش برای مخاطب خاص عرضه نشده است، گفت: خوشحالم که همه اقشار با این آثار ارتباط برقرار می‌کنند و حس خاطره و خوشایندی از تماشای آنها دارند و این مرهون تأثیر فرهنگ و هنر اصیل ایران است که در قالب این آثار به تصویر کشیده شده است.

خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آثار نقاشی وحید سلیمانی در نمایشگاه «نقش آبی خیال» تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به مجموعه هنری بهفام واقع در انتهای کوچه ۷ بلوار امین قم مراجعه کنند.

تلاش هنرمند قمی برای نمایش هویت اصیل ایرانی در هنر نقاشی

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.