رشد ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در قم/ افزایش ۲۰ درصدی صدور گواهی عدم خلاف

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ این تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی به ۲ هزار و ۱۷۰ عدد رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در قم/ افزایش ۲۰ درصدی صدور گواهی عدم خلاف
شناسه : 68175 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به آمارهای صدور پروانه در شهر قم در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در مجموع هشت منطقه شهری، در سال ۱۴۰۰، هزار و ۷۴۷ پروانه ساختمانی با اعیانی یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۴ مترمربع صادر شده بود.

وی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۱۴ مورد نیز پایان کار صادر شده بود، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ به ۱۹ هزار و ۸۵۴ استعلام پاسخ داده و برای ۵ هزار و ۶۹۶ مورد گواهی عدم خلاف صادر شده بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی ۲ هزار و ۱۷۰ عدد بود که مساحت اعیانی پروانه‌های صادرشده به یک‌میلیون و ۹۲۳ هزار مترمربع رسید.

وی تعداد صدور پایان کارها را ۹۱۸ مورد و تعداد پاسخ به استعلامات شهروندان را ۲۳ هزار و ۴۷۲ مورد در سال گذشته دانست و گفت: درزمینه گواهی عدم خلاف هم عملکردی بالغ‌بر ۶ هزار و ۷۶۷ مورد داشتیم که به نسبت سال ۱۴۰۰ رشد حدود ۲۰ درصدی در این زمینه شاهد هستیم.

متین‌فر، این آمارها را نشان‌دهنده این دانست که سال ۱۴۰۱ سالی بود که باوجود تمام مشکلات و تورم فزاینده، آمار خوبی درزمینه صدور پروانه در قم ثبت‌شده است.

نوشته های مشابه
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.