ساماندهی متکدیان و دست‌فروشان در ایام نوروز

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از تلاش برای کاهش جلوه‌های ناپسند آسیب‌های اجتماعی در شهر خبر داد و گفت: نظارت و جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار، معتادین و ... توسط اکیپ‌های پیاده، سواره و موتوری دنبال خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی متکدیان و دست‌فروشان در ایام نوروز
شناسه : 66395 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهم فعالیت‌های کمیته انتظامی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم در ایام نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: نخستین اقدام این کمیته انتظام بخشی بوستان‌ها به‌منظور جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در نقاط غیرمجاز شهری در راستای ایمنی و سلامت مسافرین و زائرین است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی به‌منظور ایجاد هماهنگی با فرماندهی پلیس شهرستان قم انجام‌شده است، مطرح کرد: در بوستان‌های قم نظارت ویژه‌ای به‌منظور کاهش تخلفات، سد معبر خودرویی، دست‌فروشی و … خواهیم داشت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم بر لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: نظارت و جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار، معتادین و … توسط اکیپ‌های پیاده، سواره و موتوری دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های خاصی در راستای جمع‌آوری و تحویل متکدیان به اکیپ‌ها ارائه‌شده است، عنوان کرد: متکدیانی که جمع‌آوری می‌شوند، به مرکز غربالگری که توسط شهرداری در سالیان گذشته آماده‌شده است، انتقال داده می‌شوند و در ۲۴ ساعت غربالگری شده و تعیین تکلیف می‌شوند.

شفیعی با تأکید بر اینکه قم نسبت به دیگر کلان‌شهرها وضعیت مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: همچنین با تمهیداتی که اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز نسبت به سالیان گذشته وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های کمیته انتظامی شهرداری متشکل از ۲۵۰ نفر است، اذعان کرد: این افراد در سه شیفت متناسب با وظایف و مأموریت‌های خود در سطح ۸ منطقه فعالیت دارند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه این اکیپ‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی در بوستان‌ها را نیز بر عهده دارند، یادآور شد: در صورت مشاهده مواردی ازجمله سگ گردانی و بدحجابی در بوستان‌ها، تخلف انجام‌شده به مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌منظور رفع سد معبر نیز نظارت لازم داریم، اضافه کرد: باتوجه به حضور پرتعداد زائرین در قم، شاهد حضور دست‌فروشان شهرستان‌های هم‌جوار به قم هستیم.

شفیعی با بیان اینکه نظارت‌ها ادامه دارد تا در ایام نوروز امسال شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم، ابراز کرد: هماهنگی با مقامات قضایی و نیروی انتظامی انجام و احکام خاص در راستای رفع تخلفات شهری اخذشده است.

وی با بیان اینکه با افرادی که خارج از چارچوب قوانین اقدام کنند، برخورد قانونی خواهیم داشت، اظهار داشت: همچنین هدایت و راهنمایی زائرین و مسافرین نیز توسط اکیپ‌های سیار در سطح شهر به محل‌های اسکان نوروزی انجام می‌شود.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: تمام افراد فعال در این کمیته از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در سه شیفت در حال خدمت‌رسانی هستند.

نوشته های مشابه
برنامه اکران پردیس بازار شهر قم در ایام دهه کرامت
مهار آتش‌سوزی فروشگاه تزئینات منزل در بلوار امین قم
آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ
تأکید شهردار قم بر ساماندهی چهارراه بازار
۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در قم بهسازی می‌شود
جانمایی پارک ۱۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ زائر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.