اجرای طرح بهاری علمداران خدمت در قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان، طرح بهاری علمداران خدمت در مدیریت شهری قم اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح بهاری علمداران خدمت در قم
شناسه : 66387 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری قم اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن عید نوروز و بهار طبیعت و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن؛ شهرداری قم در قالب اجرای طرح بهاری علمداران خدمت، تمهیدات همه‌جانبه‌ای را در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین، شهروندان و مسافرین در این ایام در دستور کار قرار داده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ابراز کرد: کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری، سازمان‌های تابعه، شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه و معاون حمل‌ونقل ترافیک و سایر سازمان‌ها اقدامات بسیار خوبی را برای ایام نوروز در دستور کار قرار داده‌اند.

وی در مورد زیباسازی شهر قم در این ایام عنوان کرد: در راستای بهبود سیما و منظر شهری، مباحث مربوط به گل‌آرایی و اجرای باکس‌های گل در سطح مناطق و تونل‌های گل در سطح معابر، مناطق، میادین و بوستان‌ها با محوریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز و مناطق هشت‌گانه در مرحله اجرا و نهایی شدن است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در راستای حذف زوائد بصری و نازیبایی‌ها، اقدامات خوبی در دستور کار مناطق هشت‌گانه و معاونین خدمات شهری قرار گرفته است، تصریح کرد: در زمینه آذین‌بندی و اجرای رنگ‌آمیزی جداول، نیوجرسی‌ها، مبلمان شهری، ادوات ترافیکی و تابلوهای راهنمای مسیر در سطح مناطق عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ستادهای هشت‌گانه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی و کمیته‌های ۱۱ گانه از اوایل اسفند برنامه‌هایشان را آغاز کردند و مباحث مربوط به خدمات‌رسانی به زائرین و مسافرین تا پایان ایام نوروزی و تا زمانی که زائرین در شهر حضور داشته و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: شهرداری قم نسبت به آماده‌سازی شهر برای مسافران و زائرین و شهروندان اقدام کرده است و بدون تردید، نگهداری و حفظ وضعیت ایجادشده با مشارکت شهروندان اتفاق می‌افتد که امید است با مشارکت همشهریان و مردم خدمات مناسبی را در این ایام داشته باشیم.

وی در مورد ظرفیت‌های تفریحی و تفرج‌گاهی در قم اذعان کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه رمضان، تفریح و تفرج شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان پس از افطار تا قبل از ایام سحر است و شهرداری نسبت به آماده‌سازی بوستان‌ها در مناطق هشت‌گانه به‌خصوص بوستان‌هایی که به‌عنوان کمپینگ و استراحت گاه برای زائرین در نظر گرفته‌شده تسهیلاتی را به زائرین ارائه می‌دهد که این خدمات شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، مبلمان شهری، سیستم‌های ایمنی و روشنایی، آب‌نما و گل‌آرایی در دستور کار قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم، بوستان‌های استراحتگاهی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این بوستان‌ها شامل بوستان مهدی و هاشمی در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در منطقه ۲، نیاز و نیایش در منطقه ۵ و غدیر در منطقه ۸ است که مراکز استراحت گاه اقامتی برای زائرین به شمار می‌رود.

به گفته وی، در مورد حمل‌ونقل عمومی و سرویس‌ها با محوریت سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی در زمان تحویل سال و ایام ماه رمضان از افطار تا سحر امیدواریم بتوانیم حمل‌ونقل همگانی و تسهیل عبور و مرور را برای زائرین و شهروندان مهیا کنیم و در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: تدابیر بسیار خوبی با محوریت سازمان‌ها و به‌خصوص در رابطه با سازمان مدیریت پسماند با اجرای سیستم یکپارچه مدیریت پسماند اتخاذشده و درارتباط با جمع‌آوری و انتقال پسماندهای شهری با توجه به افزایش حجم میزان زباله در این ایام سال تدابیر لازم پیش‌بینی‌شده و امیدواریم در کنار خدمات به زائرین و مسافرین، شاهد شهری ایمن و نظیف و شاداب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از۳ هزار نفر پرسنل شهرداری اعم از ستادی، اجرایی، پاکبان‌ها، باغبانان و نیروی عملیاتی آتش‌نشانی و سازمان حمل‌ونقل ترافیک به همراه ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی‌شده که به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند تا بتوانیم خدمات قابل‌قبول و میزبانی شایسته‌ای از زائرین و شهروندان داشته باشیم.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه برای افزایش ضریب ایمنی شهر با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز تدابیر پیشگیرانه لازم انجام‌شده است، یادآور شد: برای خدمات‌رسانی پیرامون حرم مطهر، هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران ضمن حضور زائرین و مسافرین بتوانیم تمهیدات ایمنی لازم را با استقرار اکیپ‌های خودرویی و ماشینی و دستگاه‌های انفرادی آتش‌نشانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری زائرین و مسافرین، شهری ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشیم؛ همچنین تلاش می‌شود اطلاع‌رسانی جامع و کاملی با مسافرین و از مبادی شهر انجام شود تا در پارکینگ‌ها، مراکز اقامتی و استراحتگاه از برپایی چادرهای مسافرتی خودداری کنند تا در این قسمت‌ها شاهد شرایط و اعمال ناایمنی نباشیم و حادثه‌ای اتفاق نیفتد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تمهیدات همه‌جانبه و بسیج تمامی امکانات و حضور همه‌جانبه عوامل ستادی و اجرایی شهرداری، به استقبال ماه مبارک رمضان و عید نوروز می‌رویم و با اجرای طرح بهاری علمداران خدمت بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای زائرین و شهروندان و همشهریان محترم در این ایام باشیم.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.