یادواره شهدای بخش خلجستان استان قم برگزار شد

یادواره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان استان قم با تجلیل از خانواده‌های شهدا در شهر دستجرد مرکز این بخش برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
یادواره شهدای بخش خلجستان استان قم برگزار شد
شناسه : 65991 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری دستجرد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان استان قم همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد در سالن مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران این شهر با حضور پرشور مردم دستجرد و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

سخنرانان این مراسم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه و امیرسرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

شعرخوانی مجید تال، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا و تجلیل از نفرات برگزیده، برپایی نمایشگاه نقاشی ویژه کودکان و تجلیل از نقاشی‌های برتر بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در این مراسم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، حسن محبوبی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی امام جمعه بخش خلجستان، حسین طالعی شهردار دستجرد، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و جمعی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند.

در این مراسم از برخی خانواده شهیدان بخش خلجستان از جمله محمدحسن بیگی، محسن سلمانیان(همرزم شهید قاسم سلیمانی)، علی اصغر خان میرزایی، قاسم سبزعلی و  محمدعلی ابرقویی تقدیر به عمل آمد.

همچنین خانواده سه شهید مدافع حرم لشگر فاطمیون ساکن شهر دستجرد، شهیدان محمدالله اسدی، مصطفی محمد میرزایی و محمد یزدیان به‌عنوان نمایندگان شهدای لشکر فاطمیون، در مراسم یادواره شهدای بخش خلجستان تجلیل شدند.

امیرسرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش در این مراسم با بیان اینکه شهدا با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت عاشورا دارد و امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری، دانشگاهی را بنا نمودند که جوانان مخلصی در این دانشگاه تربیت شدند.

وی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) ویژگی‌های بسیاری از جمله ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی داشتند، گفت: یکی از بازرترین ویژگی‌های آنان، این بود که امام زمان خود را به معنای واقعی کلمه شناختند و عارف بالله شدند؛ نهضت ایران اسلامی هم با تأسی از نهضت عاشورا به پیروزی رسید و با پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت در دنیا تغییر کرد.

فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دوران جنگ سرد، دنیا به وسیله دو قطب شرق و غرب اداره می‌شد، عنوان کرد: قطب غرب به سردمداری آمریکا با عنوان ناتو و قطب شرق نیز با عنوان پیمان ورشو، دنیا را اداره می‌کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان لبه جلویی پیمان ناتو، هندسه قدرت را تغییر داد و بر همین اساس جنگی علیه ایران تحمیل شد.

امیر سلمانی خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا هشت سال جانانه مقاومت کردند و بدون اینکه یک وجب از میهن خود را از دست بدهند به لطف خدا توانستند به پیروزی برسند و امروز نیز جوانان ایرانی همانند دوران دفاع مقدس مقابل توطئه دشمن مقاومت خواهند کرد.

وی گفت: شرق و غرب با یکدیگر متحد شدند و کشورهای بسیاری به طرفداری از استکبار جهانی مقابل ایران قرار گرفتند، اما به لطف خداوند متعال و مردان ایران، جنگ تحمیلی هم به پایان رسید و یک وجب هم از خاک میهن اسلامی کم نشد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷، زمانی که گرمای شلمچه ۶۰ درجه بود و تخم مرغ هم جلوی سنگرها پخته می‌شد، دشمن به رزمندگان اسلام حمله کرد و در این حمله، افراد بسیاری اسیر شدند؛ ۹۶ درصد از اسیران مجروح هم شدند و در سوله‌هایی با بیش از ۵۵ درصد گرما زندانی شدند؛ عراق هم توانایی اداره این زندان‌ها را نداشت و رزمندگان روزهای سختی را تحمل کردند.

وی از حزب بعث به عنوان نوادگان شمر و ابن سعد نام برد و گفت: همانطور که شمر مانع رسیدن آب به امام حسین(ع) و یاران ایشان شد، حزب بعث نیز آب را بر روی زندانیان ایرانی بست؛ رزمندگان چفیه‌های خود را به آب‌های لجن می‌زدند تا با استفاده از آن حلقوم بیماران را کمی ترَ کنند.

نوشته های مشابه
برنامه اکران پردیس بازار شهر قم در ایام دهه کرامت
مهار آتش‌سوزی فروشگاه تزئینات منزل در بلوار امین قم
آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ
تأکید شهردار قم بر ساماندهی چهارراه بازار
۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در قم بهسازی می‌شود
جانمایی پارک ۱۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ زائر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.