سوم فروردین اولین روز ماه رمضان است

رئیس ستاد استهلال استان قم با بیان اینکه نخستین روز ماه مبارک رمضان با دوربین به صورت قطعی قابل رؤیت است، گفت: چهارشنبه دوم فروردین آخر ماه شعبان و پنجشنبه سوم فروردین اول ماه رمضان خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سوم فروردین اولین روز ماه رمضان است
شناسه : 65976 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام مهدی سهرابی رئیس ستاد استهلال قم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: نخستین روز ماه مبارک رمضان ماه با دوربین به صورت قطعی قابل رؤیت است.

وی گفت: چهارشنبه دوم فروردین آخر ماه شعبان و پنجشنبه سوم فروردین اول ماه رمضان خواهد بود با این حال برای دیدن ماه با چشم غیر مسلح نیز گروه‌هایی به مناطق مساعد اعزام خواهند شد.

وی افزود: از طرف دیگر روز ۲۹ ماه مبارک رمضان در کل منطقه تا غرب آفریقا مقارنه شکل می‌گیرد ولی هلال تشکیل نمی‌شود بنابراین ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه خواهد بود.

رئیس ستاد استهلال قم با بیان اینکه در روز ۳۰ ماه مبارک رمضان هلال ماه بلند خواهد بود و به وضوح قابل رؤیت است، گفت: ماه رمضان در عربستان ۲۹ روزه خواهد بود و اطراف خود ما هم کشورهای شرقی و غربی به متابعت از عربستان ۲۹ روزه خواهند بود از این رو مردم باید با مبانی فقهی این موضوع آشنا شوند تا شبهه‌ای برایشان ایجاد نشود.

گفتنی است در ابتدای ماه مبارک رمضان شبکه های دو، شش و قرآن استهلال ماه را به صورت پخش زنده از شهرهای، اصفهان، قم و به صورت میان برنامه از سیستان و بلوچستان، فارس و جاهای دیگر منعکس خواهند کرد و در این برنامه آگاهی بخشی به مردم صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.