جزئیات برنامه‌های موکب هنر و رسانه در ایام نیمه‌شعبان

رئیس حوزه هنری قم از برپایی موکب «هنر و رسانه» به مناسبت ایام نیمه شعبان در قم خبر داد و گفت: اجرای نمایش خیابانی «سرباز سردار»، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان، خوشنویسی آثار مهدوی توسط استاد نجابتی و علی رضائیان و فعالیت غرفه عکاس‌خانه از جمله برنامه‌های این موکب است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برنامه‌های موکب هنر و رسانه در ایام نیمه‌شعبان
شناسه : 65565 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، سید مهدی حسینی در گفت‌وگویی ضمن تبریک فرارسیدن ایام خجستۀ نیمه‌شعبان به تشریح فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه هنری استان قم در مسیر پیاده‌روی حرم حضرت معصومه(ص) تا مسجد جمکران پرداخت و گفت: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) و انتخاب شهر قم برای برگزاری جشن‌های ملی این ایام، حوزه هنری استان قم با تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری در موکب «هنر و رسانه» به دوستداران حضرت قائم(عج) خدمت‌رسانی خواهد کرد. این موکب دو بخش خدمت‌رسانی و فرهنگی هنری دارد که بخش فرهنگی هنری آن را حوزه هنری قم برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی می‌کند.

وی به برنامه‌های حوزه هنری قم در این موکب اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش خیابانی «سرباز سردار» که به کارگردانی هومن پیری در باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم تولید شده‌است، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده‌است. عوامل این نمایش از روز سه‌شنبه ۱۶ تا پنجشنبه ۱۸ اسفندماه در طول مسیر پیاده‌روی منتظران حضرت از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران در بلوار جمهوری اجرا خواهند داشت.

حسینی با اشاره به غرفه کودک و نوجوان موکب هنر و رسانه گفت: همچنین با مدیریت سید حامد معلمی در این موکب غرفۀ کودک و نوجوان دایر شده که در آن کودکان نیز نظر و با کمک اساتید تصویرسازی سید حسین ذاکرزاده و فاطمه سادات رضا‌توفیق به نقاشی با موضوع حضرت مهدی(عج) و جشن‌های نیمه شعبان خواهند پرداخت. پس از پایان کار موکب، نقاشی‌ها ارزیابی و به برگزیدگان جوایزی تعلق خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری قم در ادامه به حضور هنرمندان شناخته شده‌ خوشنویس در این موکب اشاره کرد و گفت: در این ایام اساتیدی همچون آقایان مسعود نجابتی و علی رضائیان در موکب هنر و رسانه برای علاقه‌مندان با مضامین مرتبط با حضرت قائم(عج) به تولید اثر خواهند پرداخت.

وی به تولید یک تابلو نقاشی در مدت زمان فعالیت این موکب اشاره کرد و گفت: در این روزها و در موکب هنر و رسانه شاهد هنرنمایی سید علی قافله‌باشی بر بوم نقاشی و تولید تابلو نقاشی با موضوع مهدویت خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری قم به تدارک فضایی برای تهیه عکس برای علاقه‌مندان اشاره کرد و گفت: در غرفه عکاس‌خانه در فضا و با دکوری متناسب با نیمه شعبان از علاقه‌مندان، عکس تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. همچنین دیواره‌ای با پس‌زمینه‌ی حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تدارک دیده شده که راهپیمایان می‌توانند با آن عکس‌های یادگاری بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: موکب هنر و رسانه در ابتدای بلوار پیامبر اعظم برپا شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در ابتدای مسیر در این غرفه حاضر و علاوه بر خدمات معمول موکب‌ها از برنامه‌های برنامه‌های فرهنگی هنری پیش‌بینی‌شده بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
احتمال عزل چند مدیر استانی/ شرایط واگذاری زمین به مردم تسهیل شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.